FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Pe site-ul Ministerului Educației te aștepți să găsești informațiile cel mai CORECT scrise, din toate punctele de vedere. Dar se pare că așa cum este liderul, la fel sunt și unii subalterni. Cel puțin, cei care se ocupă de partea de comunicare și care n-au învățat că o cacofonie tot cacofonie rămâne chiar dacă utilizează (INCORECT) virgula pentru despărțirea sunetelor deranjante sau că substantivul „copil“ se scrie cu trei „i“ la pluralul articulat.  

Ministrul gafează din nou

Ambele greșeli pot fi remarcate în comunicatul „Educația de calitate sprijină copiii din mediul rural să nu abandoneze școala“ de pe site-ul Ministerului Educației, publicat joi, 23 noiembrie.

Astfel, în fraza „La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de 3 ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică, copiilor de 4 şi 5 ani ca urmare a implementării clasei pregătitoare“, specialistul în Comunicare a considerat că poate transpune și în scris o practică des utilizată în limba vorbită pentru evitarea unei cacofonii. În ambele situații avem de-a face cu o greșeală care este cu atât mai mare în varianta scrisă, deoarece, așa cum am învățat cu toții încă din școala generală, aceasta este partea îngrijită a unei limbi.

În ceea ce privește scrierea incorectă a pluralului articulat al substantivului „copil“, aici putem remarca o repetiție a gafei gramaticale. Greșeala apare, surpriză!!!, tot în discursul scris al ministrului Pop (vezi captura de ecran), așa cum s-a întâmplat și data trecută și când întrebările jurnaliștilor referitoare la scrierea corectă a acestui cuvând l-a pus pe demnitar la încercări de netrecut!