FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Cine a spus că elevii și studenții din domeniul Matematicii și Informaticii nu stau bine la capitolul cultură generală s-a înșelat amarnic. Iar acest lucru au demonstrat-o cei care au reușit să-și adjudece primele poziții în cadrul Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT , proiect unic în România, organizat anual de Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj.

La concursul, ajuns deja la a treia edițe, s-au calificat în etapa finală 53 de tineri clujeni cu vârste între 14-25 de ani, care s-au întrecut în cunoștințe de cultură generală în fața a peste 300 de spectatori. Competiția se desfășoară anual, în patru etape succesive: pe clasă, etapa pe oraș, semifinala și finala, organizată sub forma unui spectacol televizat. La ediția din acest an s-au înscris un număr record de 31 de licee, conform monitorulcj.ro.  

Testele din cadrul CuGeT se împart pe trei categorii de vârstă: clasele IX-X, clasele XI-XII și tinerii de 18-25 de ani. La fiecare categorie, câștigătorul finalei a plecat acasă cu 2.500 de lei, cel de pe locul al II-lea cu 1.500 de lei și ocupantul locului  al III-lea cu 1.000 de lei. Toți finaliștii au fost recompensați cu câte 100 de lei, precum și câte un smartwatch.

Întrebările din concurs au acoperit arii diverse ale cunoașterii, de la istorie, geografie și științe ale naturii la muzică, film, europenism și Cluj-Napoca.

La categoria claselor IX-X, Antonio Suciu, elev în clasa a X-a la Liceul teoretic „Avram Iancu”, profilul Matematică-Informatică, a fost cel care s-a clasat pe primul loc.  De la același profil, dar de la Liceul teoretic „Gheorghe Șincai”, este și câștigătorul locului I la categoria claselor XI-XII, Alex Cozma. Iar la categoria 18-25 de ani, premiul cel mare a fost adjudecat Mihalis Maer, de 21 de ani, student în anul II la Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Proiectul este unul menit să scoată în evidență și să recompenseze cultura generală în rândul tinerei generații și ar putea reprezenta un model demn de urmat pentru toți oamenii de afaceri, din România, care prin aceste concursuri își pot face o idee despre viitorii angajați su parteneri din domeniul professional.