Știri din educație 2019 - 2020

FaceBook  Twitter  

Știri din educație, Matematică, Evaluare Naționala, BAC, Olimpiade, Simulări, Formule

 

 culegere evaluare nationala mate  cul stnat
 culegere bac matematica m1  revista mateinfo ro
 variante evaluare nationala  revista sclipirea mintii back
 varianate mi  variante stiinte
 variante tehnologic  variante pedagogic
 formule gimnaziu2  formule liceu2
   
   

 

 

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Pe site-ul Ministerului Educației te aștepți să găsești informațiile cel mai CORECT scrise, din toate punctele de vedere. Dar se pare că așa cum este liderul, la fel sunt și unii subalterni. Cel puțin, cei care se ocupă de partea de comunicare și care n-au învățat că o cacofonie tot cacofonie rămâne chiar dacă utilizează (INCORECT) virgula pentru despărțirea sunetelor deranjante sau că substantivul „copil“ se scrie cu trei „i“ la pluralul articulat.  

Ministrul gafează din nou

Ambele greșeli pot fi remarcate în comunicatul „Educația de calitate sprijină copiii din mediul rural să nu abandoneze școala“ de pe site-ul Ministerului Educației, publicat joi, 23 noiembrie.

Astfel, în fraza „La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de 3 ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică, copiilor de 4 şi 5 ani ca urmare a implementării clasei pregătitoare“, specialistul în Comunicare a considerat că poate transpune și în scris o practică des utilizată în limba vorbită pentru evitarea unei cacofonii. În ambele situații avem de-a face cu o greșeală care este cu atât mai mare în varianta scrisă, deoarece, așa cum am învățat cu toții încă din școala generală, aceasta este partea îngrijită a unei limbi.

În ceea ce privește scrierea incorectă a pluralului articulat al substantivului „copil“, aici putem remarca o repetiție a gafei gramaticale. Greșeala apare, surpriză!!!, tot în discursul scris al ministrului Pop (vezi captura de ecran), așa cum s-a întâmplat și data trecută și când întrebările jurnaliștilor referitoare la scrierea corectă a acestui cuvând l-a pus pe demnitar la încercări de netrecut!

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În căutarea viitorilor campioniEste bine cunoscut faptul că sportul este factorul principal care asigură o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Și, totodată, sportul este și cel mai bun ambasador al României din ultimele decenii. În căutarea viitorilor performeri, dar și pentru promovarea mișcării încă de la vârste fragede, a fost conceput și lansat  programul naţional „Campionii României în școală, liceu și universitate”.

La evenimentul care a avut loc la Palatul Victoria au fost prezenți mai mulţi campioni olimpici, mondiali și europeni, alături de membri ai Guvernului. Proiectul îşi propune să readucă elevii şi studenţii pe terenurile de sport și, totodată, dintre aceștia să fie triați cei care au veleități pentru performanță.

 „Un titlu olimpic sau mondial nu se poate cumpăra, cere, și nu se vinde la magazin. Îl obţii prin forţele proprii”, a spus Andreea Răducan, fostă campioană olimpică la gimnastică.

Printre cei prezenți, s-a numărat și fostul campion olimpic la caiac canoe, Ivan Patzaichin, care a precizat că alegerea pe care a făcut-o în domeniul sportului s-a datorat unui adolescent de 16 ani.  „Şi eu am avut modele, un puști de 16 ani. Am avut trei campioni mondiali din sat și am zis: dacă ei au ieșit, eu de ce să nu ies? Am plecat să devin campion. Deși n-a fost chiar atât de simplu”, a spus Patzaichin.

În ultima vreme, tot mai mulți antrenori se plâng de faptul că le este din ce în ce mai greu să facă selecțiile din rândul elevilor.  Cauzele sunt diverse, iar printre care se numără scutirile medicale, obezitatea și inclusiv refuzul părinților de a-și lăsa copiii să urmeze calea sportului de performanță.

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Cine a spus că elevii și studenții din domeniul Matematicii și Informaticii nu stau bine la capitolul cultură generală s-a înșelat amarnic. Iar acest lucru au demonstrat-o cei care au reușit să-și adjudece primele poziții în cadrul Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT , proiect unic în România, organizat anual de Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj.

La concursul, ajuns deja la a treia edițe, s-au calificat în etapa finală 53 de tineri clujeni cu vârste între 14-25 de ani, care s-au întrecut în cunoștințe de cultură generală în fața a peste 300 de spectatori. Competiția se desfășoară anual, în patru etape succesive: pe clasă, etapa pe oraș, semifinala și finala, organizată sub forma unui spectacol televizat. La ediția din acest an s-au înscris un număr record de 31 de licee, conform monitorulcj.ro.  

Testele din cadrul CuGeT se împart pe trei categorii de vârstă: clasele IX-X, clasele XI-XII și tinerii de 18-25 de ani. La fiecare categorie, câștigătorul finalei a plecat acasă cu 2.500 de lei, cel de pe locul al II-lea cu 1.500 de lei și ocupantul locului  al III-lea cu 1.000 de lei. Toți finaliștii au fost recompensați cu câte 100 de lei, precum și câte un smartwatch.

Întrebările din concurs au acoperit arii diverse ale cunoașterii, de la istorie, geografie și științe ale naturii la muzică, film, europenism și Cluj-Napoca.

La categoria claselor IX-X, Antonio Suciu, elev în clasa a X-a la Liceul teoretic „Avram Iancu”, profilul Matematică-Informatică, a fost cel care s-a clasat pe primul loc.  De la același profil, dar de la Liceul teoretic „Gheorghe Șincai”, este și câștigătorul locului I la categoria claselor XI-XII, Alex Cozma. Iar la categoria 18-25 de ani, premiul cel mare a fost adjudecat Mihalis Maer, de 21 de ani, student în anul II la Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Proiectul este unul menit să scoată în evidență și să recompenseze cultura generală în rândul tinerei generații și ar putea reprezenta un model demn de urmat pentru toți oamenii de afaceri, din România, care prin aceste concursuri își pot face o idee despre viitorii angajați su parteneri din domeniul professional.

 

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Performanță pentru echipele de seniori și juniori ale României care au participat la Turneul Internaţional de Informatică Shumen din Bulgaria. Aceștia au obţinut șapte medalii, dintre care patru sunt de aur și trei de bronz.

lot seniori informatica

Medaliile de aur au fost cucerite de lotul de seniori (foto sus) format din Costin-Andrei Oncescu (Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel), Andrei Popa (Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu" din Vaslui), Alex Tatomir (Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila) și Ștefan Constantin-Buliga (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București). 

lot juniori informatica

Cei trei elevi laureați cu bronz (foto sus), componenți ai lotului de juniori, sunt Daniel-Ștefan Boni (Liceul Internațional de Informatică din Constanța), Tudor-Gabriel Mocioi (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu" din București) și Albert-Antoniu Greaca (Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București). Din echipă a făcut parte și Mircea Donciu, elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Olimpicii români au fost însoțiți și pregătiți de profesorii Marius Nicoli (Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova) și Adrian Panaete (Colegiul Național „August Treboniu Laurian” din Botoșani), respectiv de studenții Lucian Bicsi și Teodor Stelian Ionescu, ambii de la Universitatea din București.

Competiţia s-a desfăşurat în localitatea bulgară Shumen, în perioada 22-26 noiembrie. Au participat loturi naţionale şi echipe ale mai multor licee cu profil informatic din Bulgaria, Moldova, Polonia, România, Rusia, Serbia și Ucraina.

Sursa text și foto: edu.ro

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Proiect depolitizare sistemul de invatamant

Uniunea Salvaţi România (USR) a depus, luni, în Parlament o iniţiativă legislativă privind depolitizarea sistemului de învăţământ preuniversitar. Proiectul prevede ca funcţiile de conducere din acest sistem să fie incompatibile cu deţinerea unei funcţii de conducere alese sau numite într-un partid politic.

Aceste discuții nu sunt o premieră. Atât cadrele didactice, sindicaliștii din Educație, cât și părinții au subliniat de nenumărate ori că factorul politic are o puternică influență în cadrul școlii românești. În cele mai multe cazuri, partidul care se află la guvernământ, într-o perioadă sau alta, se regăsește în decizia privind funcțiile de conducere din cadrul Inspectoratelor Şcolare Judeţene şi al Caselor Corpului Didactic, cât şi al unităţilor de învăţământ din întreaga ţară şi că, în pofida desfăşurării concursurilor pentru ocuparea acestor funcţii, în continuare există o presiune din partea puterii politice în şcoală, potrivit adevărul.ro.

În argumentarea necesității unui astfel de proiect, USR a amintit și de decizia ministrului Educaţiei, Liviu Pop, luată cu două săptămâni înainte de începerea anului şcolar, de a demite 13 inspectori şcolari generali printr-un fax trimis vineri seară, fără un preaviz.

Uniunea Salvaţi România consideră că depolitizarea funcţiilor de conducere, de îndrumare şi de control din cadrul unităţilor de învăţământ şi inspectoratelor va genera o serie de beneficii în ceea ce priveşte transparenţa decizională, descentralizarea, dar şi creşterea gradului de profesionalizare a managementului didactic, conform sursei citate.