FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

captura de ecran Liviu Pop

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a avut o activitate intensă, în ultimele zile, pe pagina sa de Facebook. Dacă, în primă fază, demnitarul a atras atenția cu datele privind situația Bacalaureatului din ultimii trei ani, în cea mai recentă postare își exprimă îngrijorare referitor la numărul mare de elevi care s-au „pierdut“ de la un an școlar la altul.

„Analizând datele oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România) constatăm că în anul școlar 2016-2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi ( adică 3.41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiți în anul școlar următor. Știm doar că 13.471 de elevi au abandonat școala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculați, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la școală, iar 437 de elevi au decedat.

Menționez că în anul școlar 2015-2016 am avut 3.018.354 de elevi din care 122.572 de elevi, adică 4.06%, nu au fost regăsiți în anul școlar următor, iar în anul școlar 2014-2015 am avut 3.061.404 de elevi din care 107.283 de elevi, adică 3.50%, nu au fost regăsiți în anul următor“, a precizat ministrul în postarea sa.

Acesta își completează mesajul cu speranța ca politicile publice ale ministerului pe care-l conduce, implementate prin programul de guvernare, să reducă procentul amintit mai sus sub 1,5%, în următorii 3 ani. „Avem un set de măsuri necesare și suficiente care vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Dar, în egală măsură, depinde de fiecare dintre noi, părinți, elevi, profesori, societate civilă, partide politice (la guvernare sau în opoziție), mass-media etc, cât de mult ne dorim și cât facem pentru creșterea calității educației în România“, și-a încheiat guvernantul postarea.

Răspunsurile la mesajul ministrului n-au întârziat să apară. Printre ele, apare și sugestia de creare a „unor sisteme de transport sigure și permanente din rural în urban, pentru că mulți se împiedică și de problema asta“. O altă persoană care i-a răspuns îi aduce atenție ministrului și situația salariilor din Educație, precum și o parte din problemele privind metodologia școlară, pornind de la clasa pregătitoare.

De asemenea, un părinte i s-a plâns demnitarului de volumul mare de teme pe care le au de rezolvat copiii, indiferent de materia de studiu.

„Ce faceți în această privință, domnule ministru? Este ora 1:30. Sunt elevi care la această oră stau și încă învață după patru zile libere pentru că nu au reușit să termine tot ce aveau de făcut pe weekend și vorbesc aici de elevii care chiar se ocupă serios de școală. Spuneți că sunt copii care abandonează școala și pleacă în străinătate. Vă întrebați de ce? Pentru că sistemul de învățământ este de așa natură încât nu le lasă de ales“, este una dintre sesizările aduse de către o mămică.

Iar mesajele, reclamațiile, sugestiile au continuat și continuă să curgă. Rămâne de văzut care dintre ele vor avea și câștig de cauză.

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În drumurile noastre și în căutările de oameni și de povești de viață, avem norocul să întâlnim și oameni care ne sunt adevărate lecții. În această categorie se încadrează și Andrei Voicu, „veteranul“ Centrului de Plasament de tip familial din Secăria, cel care a împlinit zece ani de când „acasă“, „mamă“ și „tată“ au cu totul alte semnificații față de cele pe care le știm cu toții. În 2017 și-a aniversat majoratul, fără petreceri fastuoase și cadouri scumpe, dar cu planuri îndrăznețe și frumoase.

IMG 7980

În perioada care s-a scurs de când a fost adus la Secăria, Andrei nu a stat degeaba. A vrut să uite, a vrut să se vindece, a vrut să lupte, a vrut să ierte! A vrut să învețe, să-i facă pe cei care i-au purtat de grijă mândri de el, a vrut să fie cel mai bun! Și a reușit!

Cu o degajare care scoate la suprafață cicatrizarea rănilor sufletești, Andrei ne-a povestit cum a ajuns să fie unul dintre copiii de la Secăria. S-a născut la Măgurele într-o familie care s-a destrămat pe când era prea mic ca să înțeleagă din ce cauză s-a întâmplat totul. Împreună cu fratele lui a ajuns în grija bunicii paterne. Le-a fost bine până când bătrâna s-a stins.„De atunci, ni s-a schimbat și nouă viața. Am fost aduși la Secăria de un unchi care a spus că nu poate avea grijă de noi. Eu aveam opt ani, iar fratele cinci… A trecut ceva timp până a aflat mama de noi, dar și după ce a aflat tot aici am rămas. Ne-a fost greu la început. O astfel de schimbare nu e ușoară, dar ne-am obișnuit și am mers mai departe“, ne-a mărturisit Andrei.

centrul de plasament de tip familial Secaria

I-a plăcut să citească, să învețe, iar în școala generală a fost mai mereu printre primii. A intrat fără probleme la Liceul „Simion Stolnicu“, din Comarnic, fiind chiar primul admis la profilul „Protecția Mediului“.

Îi place mult viața de liceu și ceea ce a ales să studieze. Iar acest lucru se vede din rezultatele pe care le are. Este șef de promoție și este nelipsit de la olimpiade. Îi plac științele exacte, iar ca plan de viitor are unul bine fixat: să devină medic generalist. „Vreau să ajut oamenii și știu că o voi face fără bani, adică fără șpagă. La mine nu va exista așa ceva. Omul va veni cu speranța de a-l face bine, nu pentru a-i «consulta» buzunarul sau portofelul“, ne-a spus tânărul.

IMG 7983

Știe că are mult de muncă pentru a-și atinge visul, dar când ai o experiență de viață ca a lui, astfel de situații nu ți se par de netrecut.

Moralul bun îl are și pentru că s-a împăcat, de multă vreme, cu trecutul, dar, mai ales, pentru că a avut puterea să ierte. A fost supărat o vreme pe mama lui că nu s-a interesat de soarta lui și a fratelui mai mic, că nu a făcut tot ce i-a stat în putință ca să-i țină cu ea. Acum, însă, vede lucrurile altfel. Acum, este el cel care o caută… Vrea doar s-o audă și să-i știe că-i este bine cât de cât.

Însă când va fi să meargă la facultate sau după ce va avea familia lui, în weekend-uri și de Sărbători va reveni la Secăria. Pentru că aici, de zece ani, este „acasă“ pentru el și, tot aici, va fi așteptat și primit cu brațele deschise de „mama“ și „tata“, care l-au educat atât de frumos, l-au încurajat, l-au pregătit și încă-l instruiesc pentru acel moment când va ieși din acest sistem. Dar despre „părinții“ celor 16 copii de la Secăria, despre cei care se luptă nu doar cu caractere dintre cele mai diverse, ci cu traume, cu răni adânci, răni grele pe care le au acești micuți și pe care fac tot posibilul să le închidă, ne rezervăm o poveste separată.

Pentru ceea ce este, ceea ce a ales, de fapt, să fie, în fața acestui tânăr nu putem să spunem decât „Jos pălăria!“.

Pe de altă parte, ținând cont de planurile de viitor ale lui Andrei și de dificultatea examenului de admitere la Medicină, orice sfat, material didactic, pregătiri la materiile de profil îi vor prinde extrem de bine.

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Problema lunii DECEMBRIE 2017

problemalunii decembrie

                           

               Prof. Tașcă Iuliana

 

Așteptăm soluțiile problemei pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

De asemenea așteptăm materiale pentru Revista Electronică MateInfo.ro - IANUARIE 2018.

 

Termen limită: 4 ianuarie 2018.

FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă

Conform edu.ro, modelele de subiecte de titularizare la matematică pentru anul 2018, vor fi subiectele date în anul 2017 la titularizare.

Cu un simplu CLICK AICI , veți avea acces la subiectele date la titularizare din anul 2012 până în prezent .

tutlarizare 2017

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Liviu Pop, ministrul EducatieiMinivacanța de 1 Decembrie se pare că a reprezentat un moment de meditație pentru Liviu Pop, ministrul Educației Naționale care propune regândirea examenului de Bacalaureat.

Ca să-și argumenteze sugestia, demnitarul a postat pe pagina sa de Facebook câteva date statistice pe care le redăm mai jos:

„- În anul școlar 2014-2015 am avut 191.447 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 154.420 (80.66% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 110.742 (57.84%) au promovat acest examen.

- În anul școlar 2015-2016 am avut 151.504 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.306 (80.73% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 89.852 (59.31%) au promovat acest examen.
- În anul școlar 2016-2017 am avut 152.526 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.990 (80.64%dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 94.384 (61.88%) au promovat“.

Ministrul a făcut rapid un calcul din care i-a reieșit că în ultimii trei ani, 495.477 de elevi au finalizat liceul și 294.978 au promovat examenul maturității. 
„Nu am luat în calcul elevii care nu au promovat liceul sau au abandonat școala în această perioadă și nici pe cei care au absolvit școala profesională.
Au avut cei 200.000 de elevi un traseu educațional corect sau greșit?
Ce facem în mediul familial, școlar, economic sau social pentru a îmbunătăți parcursul educațional al copiilor? 
Din punctul meu de vedere consilierea și orientarea școlară trebuie îmbunătățită, iar structura examenului de bacalaureat și perioada de susținere a acestuia trebuie regândite. 
Viitoarele decizii le voi lua doar după consultări publice serioase.
Până atunci vă invit la discuție și pe dumneavoastră. Aștept argumentele cu deosebit interes pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.“, și-a încheiat postarea ministrul Pop.

Vă reamintim faptul că nu este prima dată când Liviu Pop aduce în dezbatere modificarea examenului de Bacalaureat. Într-un interviu acordat Agerpres, în luna noiembrie, demnitarul afirma că există o discuție privind introducerea unei noi sesiuni de Bacalaureat care ar trebui organizată „undeva în decembrie, poate februarie”.

„Am văzut în ultimii zece ani de zile câți absolvenți s-au prezentat în august și câți au luat examenul de bacalaureat. Și anul acesta am avut un număr mare de persoane care s-au înscris și totuși prezența a fost foarte, foarte mică. Din punctul meu de vedere, cred că un examen de bacalaureat, o altă sesiune ar trebui organizată undeva în decembrie, poate februarie fiind vacanța de iarnă”, declara Pop pentru Agerpres.

Sursa foto: facebook Liviu Marian Pop