FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Performanță pentru echipele de seniori și juniori ale României care au participat la Turneul Internaţional de Informatică Shumen din Bulgaria. Aceștia au obţinut șapte medalii, dintre care patru sunt de aur și trei de bronz.

lot seniori informatica

Medaliile de aur au fost cucerite de lotul de seniori (foto sus) format din Costin-Andrei Oncescu (Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel), Andrei Popa (Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu" din Vaslui), Alex Tatomir (Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila) și Ștefan Constantin-Buliga (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București). 

lot juniori informatica

Cei trei elevi laureați cu bronz (foto sus), componenți ai lotului de juniori, sunt Daniel-Ștefan Boni (Liceul Internațional de Informatică din Constanța), Tudor-Gabriel Mocioi (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu" din București) și Albert-Antoniu Greaca (Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București). Din echipă a făcut parte și Mircea Donciu, elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Olimpicii români au fost însoțiți și pregătiți de profesorii Marius Nicoli (Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova) și Adrian Panaete (Colegiul Național „August Treboniu Laurian” din Botoșani), respectiv de studenții Lucian Bicsi și Teodor Stelian Ionescu, ambii de la Universitatea din București.

Competiţia s-a desfăşurat în localitatea bulgară Shumen, în perioada 22-26 noiembrie. Au participat loturi naţionale şi echipe ale mai multor licee cu profil informatic din Bulgaria, Moldova, Polonia, România, Rusia, Serbia și Ucraina.

Sursa text și foto: edu.ro

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Cine a spus că elevii și studenții din domeniul Matematicii și Informaticii nu stau bine la capitolul cultură generală s-a înșelat amarnic. Iar acest lucru au demonstrat-o cei care au reușit să-și adjudece primele poziții în cadrul Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT , proiect unic în România, organizat anual de Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj.

La concursul, ajuns deja la a treia edițe, s-au calificat în etapa finală 53 de tineri clujeni cu vârste între 14-25 de ani, care s-au întrecut în cunoștințe de cultură generală în fața a peste 300 de spectatori. Competiția se desfășoară anual, în patru etape succesive: pe clasă, etapa pe oraș, semifinala și finala, organizată sub forma unui spectacol televizat. La ediția din acest an s-au înscris un număr record de 31 de licee, conform monitorulcj.ro.  

Testele din cadrul CuGeT se împart pe trei categorii de vârstă: clasele IX-X, clasele XI-XII și tinerii de 18-25 de ani. La fiecare categorie, câștigătorul finalei a plecat acasă cu 2.500 de lei, cel de pe locul al II-lea cu 1.500 de lei și ocupantul locului  al III-lea cu 1.000 de lei. Toți finaliștii au fost recompensați cu câte 100 de lei, precum și câte un smartwatch.

Întrebările din concurs au acoperit arii diverse ale cunoașterii, de la istorie, geografie și științe ale naturii la muzică, film, europenism și Cluj-Napoca.

La categoria claselor IX-X, Antonio Suciu, elev în clasa a X-a la Liceul teoretic „Avram Iancu”, profilul Matematică-Informatică, a fost cel care s-a clasat pe primul loc.  De la același profil, dar de la Liceul teoretic „Gheorghe Șincai”, este și câștigătorul locului I la categoria claselor XI-XII, Alex Cozma. Iar la categoria 18-25 de ani, premiul cel mare a fost adjudecat Mihalis Maer, de 21 de ani, student în anul II la Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Proiectul este unul menit să scoată în evidență și să recompenseze cultura generală în rândul tinerei generații și ar putea reprezenta un model demn de urmat pentru toți oamenii de afaceri, din România, care prin aceste concursuri își pot face o idee despre viitorii angajați su parteneri din domeniul professional.

 

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În căutarea viitorilor campioniEste bine cunoscut faptul că sportul este factorul principal care asigură o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Și, totodată, sportul este și cel mai bun ambasador al României din ultimele decenii. În căutarea viitorilor performeri, dar și pentru promovarea mișcării încă de la vârste fragede, a fost conceput și lansat  programul naţional „Campionii României în școală, liceu și universitate”.

La evenimentul care a avut loc la Palatul Victoria au fost prezenți mai mulţi campioni olimpici, mondiali și europeni, alături de membri ai Guvernului. Proiectul îşi propune să readucă elevii şi studenţii pe terenurile de sport și, totodată, dintre aceștia să fie triați cei care au veleități pentru performanță.

 „Un titlu olimpic sau mondial nu se poate cumpăra, cere, și nu se vinde la magazin. Îl obţii prin forţele proprii”, a spus Andreea Răducan, fostă campioană olimpică la gimnastică.

Printre cei prezenți, s-a numărat și fostul campion olimpic la caiac canoe, Ivan Patzaichin, care a precizat că alegerea pe care a făcut-o în domeniul sportului s-a datorat unui adolescent de 16 ani.  „Şi eu am avut modele, un puști de 16 ani. Am avut trei campioni mondiali din sat și am zis: dacă ei au ieșit, eu de ce să nu ies? Am plecat să devin campion. Deși n-a fost chiar atât de simplu”, a spus Patzaichin.

În ultima vreme, tot mai mulți antrenori se plâng de faptul că le este din ce în ce mai greu să facă selecțiile din rândul elevilor.  Cauzele sunt diverse, iar printre care se numără scutirile medicale, obezitatea și inclusiv refuzul părinților de a-și lăsa copiii să urmeze calea sportului de performanță.

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Pe site-ul Ministerului Educației te aștepți să găsești informațiile cel mai CORECT scrise, din toate punctele de vedere. Dar se pare că așa cum este liderul, la fel sunt și unii subalterni. Cel puțin, cei care se ocupă de partea de comunicare și care n-au învățat că o cacofonie tot cacofonie rămâne chiar dacă utilizează (INCORECT) virgula pentru despărțirea sunetelor deranjante sau că substantivul „copil“ se scrie cu trei „i“ la pluralul articulat.  

Ministrul gafează din nou

Ambele greșeli pot fi remarcate în comunicatul „Educația de calitate sprijină copiii din mediul rural să nu abandoneze școala“ de pe site-ul Ministerului Educației, publicat joi, 23 noiembrie.

Astfel, în fraza „La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de 3 ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică, copiilor de 4 şi 5 ani ca urmare a implementării clasei pregătitoare“, specialistul în Comunicare a considerat că poate transpune și în scris o practică des utilizată în limba vorbită pentru evitarea unei cacofonii. În ambele situații avem de-a face cu o greșeală care este cu atât mai mare în varianta scrisă, deoarece, așa cum am învățat cu toții încă din școala generală, aceasta este partea îngrijită a unei limbi.

În ceea ce privește scrierea incorectă a pluralului articulat al substantivului „copil“, aici putem remarca o repetiție a gafei gramaticale. Greșeala apare, surpriză!!!, tot în discursul scris al ministrului Pop (vezi captura de ecran), așa cum s-a întâmplat și data trecută și când întrebările jurnaliștilor referitoare la scrierea corectă a acestui cuvând l-a pus pe demnitar la încercări de netrecut!

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Aproape 400.000 de copii din România sunt în afara sistemului educațional. Cifra îngrijorătoare este rezultatul studiului elaborat de Institutul de Științe ale Educației și UNICEF, conform căruia opt elevi din 10, în vârstă de 15 şi 16 ani, finalizează învățământul obligatoriu, în timp ce doar șapte elevi din 10 termină liceul sau învăţământul profesional. Unul din patru tineri de vârstă corespunzătoare nu mai continuă studiile după clasa a VIII-a sau după ce au reuşit să finalizeze învăţământul obligatoriu de 10 ani.

 

În acest context, Ministerul Educației Naționale și UNICEF în România au lansat joi, 23 noiembrie, studiul „O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă”.

Analiza pe cohortă este focalizată pe o generaţie care parcurge un întreg ciclu şcolar și oferă o imagine de mai mare acurateţe cu privire la dimensiunea fenomenului de abandon în unităţile de învăţământ și categoriile de elevi care sunt în prezent cele mai afectate. În ultimii ani, deși abandonul pe cohortă se reduce în cazul tuturor ciclurilor de învăţământ, se constată că o proporţie mai mare de copii nu participă la educaţie ca urmare a condiţiilor de dezavantaj familial, economic, social, de unde rezultă o rată netă ajustată de cuprindere mai mică, dar un nivel mai scăzut al abandonului înregistrat pe parcursul unui ciclu, conform edu.ro.

La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de trei ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică preșcolarilor de patru și cinci ca urmare a implementării clasei pregătitoare.

Raportul de faţă este important pentru că aduce, în mod riguros şi documentat, o imagine de profunzime privind abandonul şcolar. Am speranţa ca rezultatele şi concluziile incluse aici să fie analizate nu doar de factori de decizie de la nivel naţional, ci şi de cele de la nivel judeţean şi local, pentru că rezolvarea provocărilor curente privind participarea la educaţie a copiilor ţine de un context specific. Numai cu implicarea şi sprijinul actorilor locali relevanţi vom putea sprijini în mod real copiii şi tinerii în risc, iar aceste măsuri trebuie în mod sistematic urmărite. Dacă indicatorii privind participarea la educaţie se vor îmbunătăţi, vom şti că aceste măsuri funcţionează cu adevărat”, a declarat Liviu Marian Pop, ministrul Educației Naționale.

Deși se înregistrează o reducere semnificativă a decalajului dintre mediul urban și rural, se menține diferența semnificativă dintre cele două medii de rezidență în defavoarea celui rural.

Indiferent de locul unde s-au născut, de abilitate sau dizabilitate, de situația economică a familiei, de gen și etnie, toți copiii au dreptul la educație de calitate. Studiu de față ne arată, pe de o parte, zonele unde s-au înregistrat progrese, iar pe de altă parte unde trebuie să adaptăm politicile publice astfel încât să fie asigurată echitatea și fiecare copil să aibă șanse egale. Modelul nostru din Bacău demonstrează eficacitatea serviciilor integrate pentru copii și impactul educației incluzive de calitate”, a spus Pieter Bult, reprezentant UNICEF în România, conform sursei citată mai sus.