FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

exam

Simularea evaluării naționale pentru elevii claselor a VIII-a şi cea a examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a se vor da simultan și vor începe pe 13 martie 2018 cu proba scrisă la limba și literatura română.

 Pe 14 martie 2018 se va susține simularea la limba maternă pentru ambele examene naționale.

Pe 15 martie 2018, elevii claselor a VIII-a vor da simularea la matematică, iar cei de clasa a XII-a, pe cea la proba obligatorie, în funcţie de profil, matematică sau istorie.

Pe 17 martie 2018, liceenii vor susţine simularea la proba la alegere.  

Pe 31 martie 2018 vor fi afişate rezultatele simulărilor.

 

 Eu nu am găsi documente oficiale!

 

SURSA ANTENA3.RO

https://www.antena3.ro/actualitate/social/bac-2018-cand-incep-simularile-probelor-de-bacalaureat-2018-450070.html 

 


 

PUTEȚI FOLOSI CULEGERILE ONLINE (GRATUITE) DE PE WWW.MATEINFO.RO PENTRU PREGĂTIREA EXAMENELOR NAȚIONALE LA MATEMATICĂ:

CULEGERE ONLINE EVALUARE NAȚIONALĂ

CULEGERE ONLINE BAC MATE-INFO

CULEGERE ONLINE BAC ȘTIINȚELE NATURII ȘI TEHNOLOGIC

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

În căutarea viitorilor campioniEste bine cunoscut faptul că sportul este factorul principal care asigură o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Și, totodată, sportul este și cel mai bun ambasador al României din ultimele decenii. În căutarea viitorilor performeri, dar și pentru promovarea mișcării încă de la vârste fragede, a fost conceput și lansat  programul naţional „Campionii României în școală, liceu și universitate”.

La evenimentul care a avut loc la Palatul Victoria au fost prezenți mai mulţi campioni olimpici, mondiali și europeni, alături de membri ai Guvernului. Proiectul îşi propune să readucă elevii şi studenţii pe terenurile de sport și, totodată, dintre aceștia să fie triați cei care au veleități pentru performanță.

 „Un titlu olimpic sau mondial nu se poate cumpăra, cere, și nu se vinde la magazin. Îl obţii prin forţele proprii”, a spus Andreea Răducan, fostă campioană olimpică la gimnastică.

Printre cei prezenți, s-a numărat și fostul campion olimpic la caiac canoe, Ivan Patzaichin, care a precizat că alegerea pe care a făcut-o în domeniul sportului s-a datorat unui adolescent de 16 ani.  „Şi eu am avut modele, un puști de 16 ani. Am avut trei campioni mondiali din sat și am zis: dacă ei au ieșit, eu de ce să nu ies? Am plecat să devin campion. Deși n-a fost chiar atât de simplu”, a spus Patzaichin.

În ultima vreme, tot mai mulți antrenori se plâng de faptul că le este din ce în ce mai greu să facă selecțiile din rândul elevilor.  Cauzele sunt diverse, iar printre care se numără scutirile medicale, obezitatea și inclusiv refuzul părinților de a-și lăsa copiii să urmeze calea sportului de performanță.

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

head 938459 960 720Casa Experimentelor este primul centru ştiinţific non-profit din România şi va răspunde problemelor legate de declinul interesului elevilor faţă de ştiinţă, învăţare, oferind oportunitatea de învăţare extraşcolară într-un mediu informal. Este o grupare de exponate ştiinţifice instalate permanent, realizate în scopul de a învăţa despre ştiinţă în timp ce vizitatorii se „joacă” cu ele.  Este de fapt un centru ştiinţific cu un concept inovativ de învăţare despre ştiinţă într-un mod informal. 

Conceptul de bază al Casei Experimentelor este de a valorifica tendinţa copiilor de a se juca, mai mult decât de a citi. Experimentele interactive variate vor crea contextul în care va fi posibilă experimentarea personală a fenomenelor şi explorarea unor situaţii noi şi de a pune întrebări. De fapt, principiul este de „a învăţa făcând” într-o manieră distractivă. 

Obiectivele Casei Experimentelor sunt:
  • Obiectivul general de dezvoltare – Nivel crescut al educaţiei în România
  • Obiectivul 1 – Interes crescut pentru ştiinţă şi cultură în rândul tinerilor  
  • Obiectivul 2 – Întărirea capacităţii şi structurii organizaţiilor româneşti implicate în educaţie

În prima zi a săptămânii „Şcoala altfel” (18-22 aprilie), ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, va participa luni, 18 aprilie, începând cu ora 11:00, la activităţile educative organizate de Casa Experimentelor.

Demnitarul va fi însoţit de reprezentanţii Fundaţiei Noi Orizonturi, alături de care va discuta despre evoluţia şi perspectivele programului „Şcoala altfel”. Centrul ştiinţific Casa Experimentelor (Clădirea RENAR, Calea Vitan nr. 242, sector 3) a fost lansat la inţiativa Asociaţiei pentru Formare, organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în anul 2010.

surse: www.casaexperimentelor.ro, edu.ro

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
Data publicării: 
04 Ian 2017

edu roMinistrul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mircea Dumitru, a dat publicității în 4 ianuarie, raportul de activitate la finalul celor șase luni de mandat în această funcție. 

Astfel, în sectorul preuniversitar, principalale obiective au fost profesionalizarea managementului școlar, prin organizarea concursului național pentru ocuparea funcțiilor de directori/directori adjuncți din unitățile de învățământ, respectiv adoptarea unor măsuri cu puternic impact în ceea ce privește combaterea abandonului școlar: politici de desegregare, decontarea integrală a navetei elevilor, asigurarea manualelor școlare gratuite pentru elevii din ciclul superior al liceului și consolidarea învățământului profesional dual.

În învățământul superior au fost adoptate măsuri privindfuncționarea și evaluarea școlilor doctorale, demers necesar pentru recredibilizarea cercetării științifice din universități, dar și standardele minimale necesare și obligatorii pentru accesul la titlurile și funcțiile academice. De asemenea, au fost constituite și relansate consiliile consultative ale ministerului: CNATDCU, CNCS, CNECSTDI, CNSPIS etc. În domeniul cercetării s-a urmărit profesionalizarea managementului institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, dar și lansarea/derularea competițiilor din Programul Național CDI 2015-2020.

Un capitol distinct al raportului îl constituie sintezaordonanței de urgență a cărei menire a fost eliminarea unor blocaje din educație și creșterea calității în învățământ. Au fost reglementate astfel modalitatea de susținere a examenului de definitivat, echivalarea gradului didactic I pentru mai multe categorii de personal didactic și funcționarea învățământului special integrat în învățământul de masă. În ceea ce privește învățământul superior, ordonanța de urgență a completat cadrul normativ astfel încât senatele universitare să poată înființa duble specializări prin alăturarea a două programe de studiu deja acreditate și a prelungit acreditarea școlilor doctorale până la sfârșitul anului universitar 2016-2017. OUG a legiferat și eliminarea vidului legislativ privind asigurarea calității în învățământul superior prin prin modificarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației.

Am publicat astăzi raportul activității mele la Ministerul Educației. Mi-am dedicat cele șase luni de mandat unor proiecte în care cred și acum și care, toate, au urmărit să facă din școala românească spațiul în care fiecare dintre noi ar dori să își educe copiii. Cred că, noi, adulții, le suntem datori cu toate aceste lucruri: sinceritate, muncă onestă, respect față de ceilalți, verticalitate, respect față de reguli și lege. Sunt lucruri pe care, poate, aș fi putut să le fac mai bine. Alte proiecte ar fi necesitat, poate, mai multă atenție. Pentru schimbări mari, de substanță, este însă nevoie de mai mult timp.

Mulțumesc tuturor colaboratorilor din Ministerul Educației pentru toate proiectele pe care le-am dus împreună. Mulțumesc, deopotrivă, colegilor din Guvern și Premierului, pentru echipa pe care am reușit să o consolidăm în această perioadă. Mulțumesc tuturor acelora care ne-au fost alături în toată această perioadă.

Vom schimba România dacă educația va reuși să formeze minți deschise, cu valori profunde, oameni care să construiască, să fie dispuși să își asume nu doar victorii, dar și eșecuri. Pentru asta, vă invit pe toți să rămâneți implicați, să urmăriți tot ceea ce se întâmplă în educație, să fiți parteneri pentru schimbarea în bine”, a declarat ministrul Mircea Dumitru.

Raportul de activitate

 https://www.edu.ro/sites/default/files/Raport_activitate_MENCS_Mircea_Dumitru.pdf.

Sursa: edu.ro

BIROUL DE COMUNICARE

FaceBook  Twitter  
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

proiect privind depozitul electronic al lucrarilor stiintifice

Câțiva parlamentari au depus, recent, la Senat o propunere legislativă privind înfiinţarea şi funcţionarea Depozitului Electronic Naţional al Lucrărilor Ştiinţifice. Conform proiectului, această platformă va funcționa on-line, în cazul Bibliotecii Naționale a României și va cuprinde toate lucrările științifice realizate în unitățile de învățământ superior, pornind de la tezele de licență, masterat, doctorat, până la articole, analize și rapoarte cu caracter științific, realizate cu sprijinul financiar, parțial sau integral, al statului.  

Transmiterea acestor lucrări către Depozit va fi făcută de către instituțiile de învățământ superior unde au fost susținute, în termen de maximum 30 de zile de la prezentarea acestora de către autorul/autorii lor. Biblioteca Națională va fi cea care va gestiona activitatea acestui depozit și, prin urmarea, tot ea va fi cea care va acorda, după trei luni de la înregistrarea lucrărilor, „acces liber și gratuit la lucrările pentru care nu există restricții de acces (…) Accesul la conținutul lucrării științifice este liber dacă autorul autorizează transmiterea lui către public“. Însă accesul nu va putea fi restricționat la nesfârșit, conform proiectului, ci autorul trebuie să ateste faptul că teza sa este publicată sau urmează să fie publicată în următoarele 12 luni, de la data depunerii solicitării, într-o revistă cotată ISI.

Și unde-i lege, nu-i tocmeală, cei care nu se vor conforma deciziilor de transmitere și depozitare a lucrărilor riscă, în primă fază, amendă contravențională de 300 lei/persoane fizice și 500 lei/persoane juridice. Dacă după trei luni, problema nu a fost remediată, atunci sumele contravenționale se ridică la 3000 lei/persoane fizice și 5000 lei/persoane juridice. Și dacă nici de această dată nu va fi dusă la îndeplinire obligația legală, atunci „persoanele fizice vor fi sancționate prin nerecunoașterea titlului obținut prin respectiva lucrare științifică și prin sistarea oricăror beneficii academice, profesionale sau de cercetare care pot decurge din realizarea lucrării respective, până la aducerea la îndeplinire a obligației prevăzute de lege, iar persoanele juridice vor fi sancționate prin interdicția de a mai accesa fonduri publice până la aducerea la îndeplinire a obligației prevăzute de lege“.

Pentru a se putea aplica, proiectul de act normativ are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare și de publicare în Monitorul Oficial.