FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Liviu Pop, ministrul EducatieiMinivacanța de 1 Decembrie se pare că a reprezentat un moment de meditație pentru Liviu Pop, ministrul Educației Naționale care propune regândirea examenului de Bacalaureat.

Ca să-și argumenteze sugestia, demnitarul a postat pe pagina sa de Facebook câteva date statistice pe care le redăm mai jos:

„- În anul școlar 2014-2015 am avut 191.447 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 154.420 (80.66% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 110.742 (57.84%) au promovat acest examen.

- În anul școlar 2015-2016 am avut 151.504 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.306 (80.73% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 89.852 (59.31%) au promovat acest examen.
- În anul școlar 2016-2017 am avut 152.526 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.990 (80.64%dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 94.384 (61.88%) au promovat“.

Ministrul a făcut rapid un calcul din care i-a reieșit că în ultimii trei ani, 495.477 de elevi au finalizat liceul și 294.978 au promovat examenul maturității. 
„Nu am luat în calcul elevii care nu au promovat liceul sau au abandonat școala în această perioadă și nici pe cei care au absolvit școala profesională.
Au avut cei 200.000 de elevi un traseu educațional corect sau greșit?
Ce facem în mediul familial, școlar, economic sau social pentru a îmbunătăți parcursul educațional al copiilor? 
Din punctul meu de vedere consilierea și orientarea școlară trebuie îmbunătățită, iar structura examenului de bacalaureat și perioada de susținere a acestuia trebuie regândite. 
Viitoarele decizii le voi lua doar după consultări publice serioase.
Până atunci vă invit la discuție și pe dumneavoastră. Aștept argumentele cu deosebit interes pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.“, și-a încheiat postarea ministrul Pop.

Vă reamintim faptul că nu este prima dată când Liviu Pop aduce în dezbatere modificarea examenului de Bacalaureat. Într-un interviu acordat Agerpres, în luna noiembrie, demnitarul afirma că există o discuție privind introducerea unei noi sesiuni de Bacalaureat care ar trebui organizată „undeva în decembrie, poate februarie”.

„Am văzut în ultimii zece ani de zile câți absolvenți s-au prezentat în august și câți au luat examenul de bacalaureat. Și anul acesta am avut un număr mare de persoane care s-au înscris și totuși prezența a fost foarte, foarte mică. Din punctul meu de vedere, cred că un examen de bacalaureat, o altă sesiune ar trebui organizată undeva în decembrie, poate februarie fiind vacanța de iarnă”, declara Pop pentru Agerpres.

Sursa foto: facebook Liviu Marian Pop

FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Pe www.mateinfo.ro găsiți peste 160 de simulări cu bareme și rezolvări complete, pentru pregătirea BAC-ului la Matematică, profilele mate-info, științele naturii și tehnologic. 

culegere mate info 

 Simulări BAC Matematică - Profil Mate - Info 

        Culegerea cuprinde 100 de simulări de BAC M1 cu bareme și rezolvări complete conform Modelelui Oficial 2018 

 

                                                   culegere stiintele naturii

 Simulări BAC Matematică - Profile  Tehnologic & Științele Naturii

          Culegerea cuprinde 70 de simulări de BAC M2  cu bareme și rezolvări complete conform Modelelui Oficial 2018 

FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

examen

Sorina Andrei, elevă în clasa a XI-a, și Radu Zevri, elev în clasa a XII-a la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din Constanța, au obținut punctaj maxim la bacalaureatul american, la probele de matematică și la fizică. Ambii sunt olimpici naționali la materiile respective, motiv pentru care nu le-a fost greu să ia cele 800 de puncte, la probele susținute în cadrul testelor SAT (Scholastic Assessment Test).

Potrivit www.portalinvatamant.ro, Radu, elev cu rezultate deosebite la învățătură, a participat anul trecut și la Olimpiada Națională de matematică a Irlandei, neoficial, și a obținut un punctaj care l-ar fi clasat pe locul al III-lea.
  Sorina, de asemenea olimpică națională multipremiată la matematică, a susținut doar proba SAT la disciplina ei preferată, matematica 2, cel mai dificil nivel, și se pregătește pentru chimie. Datorită pregătirii constante, Sorinei i-a fost ușor să obțină punctajul maxim la examenul pe care-l consideră eficient atât pentru modul de raționare matematic corect, cât și pentru rapiditatea răspunsurilor.

Dacă în privința dificultății probelor, cei doi susțin că nu pun mari piedici elevilor care se pregătesc continuu, nu același lucru îl afirmă și despre timpul acordat fiecărei întrebări. Intervalul alocat rezolvării este scurt.

În ceea ce privește opțiunile pentru studiile universitate, atât Sorina, cât și Radu sunt interesați de facultățile de prestigiu din Marea Britanie și Statele Unite.

Sursa: portalinvatamant.ro

FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

afis ROMANIA CENTENARACei 100 de ani ce se vor împlini, în 2018, de la Marea Unire vor fi sărbătoriți și în școlile românești din afara granițelor țării. Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (MPRP) a lansat campania „1 Decembrie în școlile românești din afara granițelor țării”.

Evenimentul face parte din proiectele inițiate de ministerul de resort pentru a marca anul 2018 – „An centenar în comunitățile românești de pretutindeni” și va fi dedicat profesorilor de limba română, elevilor, studenților și tinerilor din comunitățile istorice și emergente.

Prin aceste inițiative sunt încurajate asociaţiile românilor din străinătate, reprezentanții şcolilor duminicale coordonate de asociaţiile sau de bisericile româneşti de peste hotare, profesorii de la cursurile susţinute de asociaţii din teritoriu, cât şi cele organizate prin intermediul Institutului Limbii Române, precum și tinerii care învață în limba română în afara granițelor, să realizeze diverse materiale foto, audio şi/sau video, prin care să expună activitatea lor în domeniul predării și studiului limbii române. Materialele realizate vor fi, ulterior, trimise către MRP pentru a le promova pe platformele proprii, dar și cu sprijinul partenerilor media.

Toți cei interesați, ne pot trimite materialele lor pe adresa : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .

De asemenea, MRP invită toți românii, oriunde s-ar afla ei, să ia parte la campania online derulată pe pagina de Facebook a ministerului prin hashtag: #MRP #1Decembrie #CentenarulMariiUniri,  #Școliromânești, #depretutindeni cu tag @mprpromania.

Mai exact, toți cei care își doresc să participe nu trebuie decât să realizeze o fotografie sau un video cu tematica „1 Decembrie în școlile românești din afara granițelor țării”, să încarce poza sau filmulețul pe platforma de socializare și să eticheteze MRP-ul și evenimentul în fotografie.

Prin aceste evenimente, MRP urmărește să aducă în prim plan demersurile deosebite și efortul voluntar al profesorilor și tinerilor de a rămâne întotdeauna conectați cu România prin intermediul limbii materne.

Sursa: mprp.ro

FaceBook  Twitter  

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

profesorii merg la scoalaProgamă stufoasă, neadaptată realităților actuale, profesori din ce în ce mai puțini și slab pregătiți, un sistem subfinanțat sunt doar câteva dintre realitățile cu care se confruntă Învățământul din România. În încercarea de a redresa o parte din aceste probleme, Ministerul Educației organizează  programul de formare a 55.000 de cadre didactice, care se va desfășura în următorii 4 ani. Proiectul are ca scop educarea dascălilor în privința adaptabilității la nevoile copiilor. Mulți dintre ei predau lecțiile în mod robotic, mergând pe principiul „cine înțelege, înțelege“. Din această cauză, un procent îngrijorător de elevi, 40% (conform rezultatelor PISA), nu pricep noţiuni de chimie sau fizică şi nu ştiu să explice fenomene din natură.

Dintre statele europene, Portugalia a realizat cel mai mare salt în rezolvarea acestei probleme. Un expert din această ţară a venit la Bucureşti pentru a îi învaţa pe profesorii români metode moderne de predare.

De partea cealaltă, profesorii susțin că mult mai importantă ar fi finanțarea Educației, bani care să meargă atât către stimularea resurselor umane, cât și spre investițiile în nfarstructură, astfel încât ei să dețină și materialul didactic care le-ar facilita predarea, iar elevilor le-ar ușura înțelegerea materiei.