FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

edu

Comunicat emis de Guvernul României în urma adoptării în ședința de joi, 8 decembrie, a ordonanței de urgență privind modificarea și completarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011 și a altor acte normative din domeniul învățământului și cercetării

Mai multe intervenții punctuale care vizează deblocarea unor situații din domeniul educației și cercetării, respectiv creșterea calității în sistemul de învățământ sunt cuprinse într-o ordonanță de urgență adoptată astăzi de Executiv. Cele mai multe modificări sunt aduse Legii Educației Naționale nr. 1/2011 și au incidență în funcționarea învățământului preuniversitar și superior, fără a viza însă amendamente de reformă.

Prezentăm principalele modificări aduse de actul normativ.

În ceea ce privește învățământul preuniversitar, o primă măsură implică modalitatea de susținere a examenului de definitivat în sensul că o persoană îl poate susține concurs de cel mult trei ori fără a plăti taxă. Ulterior, susținerea examenului va fi condiţionată de achitarea unor taxe stabilite de Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice. De asemenea, persoanele care nu au promovat acest concurs se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea, de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică de un an şcolar.

Pentru candidații (cadre didactice debutante) care nu au dobândit definitivarea în învățământ şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învățământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar. În situaţia în care aceştia promovează în termen de cel mult 6 ani de la ocuparea postului didactic vacant, prin concurs naţional, examenul pentru definitivarea în învățământ, consiliul de administraţie modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată.

Actul normativ aprobat astăzi reglementează și forma de echivalare a gradului didactic I pentru personalul didactic care a obținut titlul științific de doctor în domeniul în care poate fi încadrat sau în domeniul științelor educației și care îndeplinește cumulativ condițiile de formare inițială și condițiile de vechime la catedră, de minimum 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ.

Ordonanța de urgență mai stipulează că învățământul special integrat se organizează în învățământul de masă, prin cuprinderea fiecărui preșcolar și elev cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale în grupe, clase sau formațiuni de studiu în învățământul de masă. Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin lege şi se stabileşte în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin de ministru. Prin excepție, în învățământul de masă se pot organiza grupe/clase speciale cu elevi cu dizabilități, cu avizul inspectoratului școlar județean/ISMB, în conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului Educației. 

În învățământul superior o modificare importantă vizează funcționarea școlilor doctorale. În acest sens, ordonanța prevede acreditarea temporară a școlilor doctorale, pentru anul 2016-2017, până la aprobarea noii metodologii de evaluare externă și derularea evaluărilor externe necesare acreditării școlilor doctorale, astfel încât acestea să poată organiza examene de finalizare a studiilor doctorale și să poată emite diplome și titluri universitare recunoscute de către MENCS. Se modifică, de asemenea, condițiile pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor universitar. Noua reglementare se aplică începând cu anul universitar 2017-2018.

 

Sursa: edu.ro

BIROUL DE COMUNICARE

FaceBook  Twitter  

Afis final 2019 1

 

FaceBook  Twitter  

A apărut proiectul privind  METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTICDE PREDAREDIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2017-2018. Îl puteți descărca de aici:VEZI PROIECT

teachers

 

FaceBook  Twitter  

Noua structura aprobata de Ministerul Educatiei prevede ca anul scolar 2015-2016 are 36 de saptamani de cursuri, insumand 175 de zile lucratoare(cu 2 zile mai putin decat anul trecut). Semestrul I are 18 saptamani de cursuri, iar semestrul al II-lea are 17 si jumatate.

Semestrul I
Cursuri:luni, 14 septembrie 2015 - vineri, 18 decembrie 2015
Vacanta pentru copiii de la gradinita si din clasele pregatitoare - a IV-a: 31 octombrie - 8 noiembrie 2015
Vacanta de iarna: sambata, 19 decembrie 2015 - duminica, 10 ianuarie 2016 (fata de: 3 ianuarie 2016, varianta initiala
Cursuri:luni, 11 ianuarie 2016 - vineri, 5 februarie 2016 (fata de: luni, 4 ianuarie 2016 - vineri, 29 ianuarie 2016
Vacanta intersemestriala:sambata, 6 februarie 2016 - duminica, 14 februarie 2016 (fata de: sambata, 30 ianuarie 2016 - duminica, 7 februarie 2016

Semestrul al II-lea
Cursuri: luni, 15 februarie 2016 - vineri, 22 aprilie 2016 (fata de: luni, 8 februarie 2016 - vineri, 22 aprilie 2016)
Vacanta de primavara: sambata, 23 aprilie 2016 - marti, 3 mai 2016 
Cursuri: miercuri, 4 mai 2016 - vineri, 24 iunie 2016 (fata de: miercuri, 4 mai 2016 - vineri, 17 iunie 2016)
Vacanta de vara: sambata, 25 iunie 2016 - duminica, 11 septembrie 2016 (fata de: sambata, 18 iunie 2016 - duminica, 4 septembrie 2016)

Saptamana Scoala Altfel ramane in saptamana 18-22 aprilie 2016.

calendar 2015 2016

 

FaceBook  Twitter  

Liviu Pop, ministrul EducatieiMinivacanța de 1 Decembrie se pare că a reprezentat un moment de meditație pentru Liviu Pop, ministrul Educației Naționale care propune regândirea examenului de Bacalaureat.

Ca să-și argumenteze sugestia, demnitarul a postat pe pagina sa de Facebook câteva date statistice pe care le redăm mai jos:

„- În anul școlar 2014-2015 am avut 191.447 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 154.420 (80.66% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 110.742 (57.84%) au promovat acest examen.

- În anul școlar 2015-2016 am avut 151.504 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.306 (80.73% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 89.852 (59.31%) au promovat acest examen.
- În anul școlar 2016-2017 am avut 152.526 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.990 (80.64%dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 94.384 (61.88%) au promovat“.

Ministrul a făcut rapid un calcul din care i-a reieșit că în ultimii trei ani, 495.477 de elevi au finalizat liceul și 294.978 au promovat examenul maturității. 
„Nu am luat în calcul elevii care nu au promovat liceul sau au abandonat școala în această perioadă și nici pe cei care au absolvit școala profesională.
Au avut cei 200.000 de elevi un traseu educațional corect sau greșit?
Ce facem în mediul familial, școlar, economic sau social pentru a îmbunătăți parcursul educațional al copiilor? 
Din punctul meu de vedere consilierea și orientarea școlară trebuie îmbunătățită, iar structura examenului de bacalaureat și perioada de susținere a acestuia trebuie regândite. 
Viitoarele decizii le voi lua doar după consultări publice serioase.
Până atunci vă invit la discuție și pe dumneavoastră. Aștept argumentele cu deosebit interes pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.“, și-a încheiat postarea ministrul Pop.

Vă reamintim faptul că nu este prima dată când Liviu Pop aduce în dezbatere modificarea examenului de Bacalaureat. Într-un interviu acordat Agerpres, în luna noiembrie, demnitarul afirma că există o discuție privind introducerea unei noi sesiuni de Bacalaureat care ar trebui organizată „undeva în decembrie, poate februarie”.

„Am văzut în ultimii zece ani de zile câți absolvenți s-au prezentat în august și câți au luat examenul de bacalaureat. Și anul acesta am avut un număr mare de persoane care s-au înscris și totuși prezența a fost foarte, foarte mică. Din punctul meu de vedere, cred că un examen de bacalaureat, o altă sesiune ar trebui organizată undeva în decembrie, poate februarie fiind vacanța de iarnă”, declara Pop pentru Agerpres.

Sursa foto: facebook Liviu Marian Pop