- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 23744
Guvernul a aprobat în ședința de miercuri un proiect de Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii - cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Sunt vizate categoriile din domeniul sanitar, precum și cadrele didactice.
Printre modificări care vizează personalul din Învățământ, se numără și faptul că, începând cu ianuarie 2018, plata salariilor va fi facuta prin intermediul unităților școlare. Totuși, primăriile nu vor fi degrevate total de sarcinile financiare în privința Educației. Acestea vor coordona fondurile ce vizează cheltuielile materiale.
În același act este stabilită modalitatea de aplicare a sistemului de plată cu ora sau prin cumul pentru personalul didactic de predare, de conducere, îndrumare şi control, prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale.
În acealași comunicat, emis de Executiv, după ședința de miercuri, 6 decembrie, se arată că "pentru a evita diminuarea drepturilor salariale ca urmare a noilor măsuri de transfer a contribuţiilor din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, Guvernul a aprobat acordarea, începând cu 1 ianuarie 2018, a unei majorări salariale de 28,5% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, pentru personalul plătit din fonduri publice care beneficiază de scutire de impozit pe venit la 31 decembrie 2017, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Celelalte categorii de personal vor beneficia de o majorare salarială de 25% începând cu 1 ianuarie 2018 faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017".
Sursa foto: gov.ro
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 28710
„Nu contează calitatea, importantă-i cantitatea!“. Este , se pare, noul principiu care stă la baza realizării bugetului Ministerului Educației Naționale, pentru 2018, despre care Liviu Marian Pop susține că este „cel mai mare din ultimii 27 de ani!“.
Mesajul, însoțit de două imagini cu volumul impresionant al bugetului Educației, a fost postat, bineînțeles, în mediul preferat de demnitar: facebook.
„Proiectul de buget pe anul 2018 este finalizat!
Avem la educație cel mai mare buget din ultimii 10 ani. Valoric este, cred, cel mai mare din ultimii 27 de ani!“, este postarea demnitarului. Rămâne de văzut la ce tip de valoare s-a referit Pop, dacă este vorba despre cea financiară sau despre cea a numărului de pagini. Cât despre direcțiile spre care se vor îndrepta banii în 2018, ministrul a primit o serie de recomandări.
„Sperăm să se regăsească și în salarii acest buget! Pe lângă actualizarea cu rata inflației, sperăm să avem cele mai mari salarii din ultimii zece ani și, valoric, puterea de cumpărare cu salariile noastre să fie cea mai mare din ultimii 27 de ani! Mult succes, domnule ministru!“, este unul dintre mesajele lăsate de un profesor.
„Câți copaci tăiați degeaba!“, este un alt comentariu pe care-l găsim la aceeași postare.
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 24572
Liceenii pasionați de poezie și/sau fotografie se pot întrece cu creațiile proprii, până pe 25 februarie 2018, la Festivalul Național de Arte pentru Liceeni – LicArt. Concursul, ajuns la cea de XVII-a ediție, este sigurul de acest profil, din țară, dedicat elevilor care sunt înscriși într-un liceu acreditat.
Liceenii care optează pentru poezie pot concura doar cu creațiile proprii, scrise doar în limba română, cu diacritice! Cei care se abat de la această regulă vor fi descalificați.
La fotografie, concurenții se pot înscrie doar cu fotografii realizate de ei, la una, două sau toate trei categoriile acestei secțiuni:
- fotografie digitală - alb-negru (desaturare completă, fără nuanțe de roz, bleu etc)
- fotografie digitală - portret (doar oameni)
- fotografie digitală - tematică diversă
În fiecare săptămână (între 4 decembrie 2017 și 25 februarie 2018), un concurent are dreptul sa înscrie câte un text și/sau o fotografie. La sfârșitul fiecărei săptămâni, toate creațiile sunt evaluate de un juriu condus de Radu Herjeu, coordonator LicArt, care va desemna semifinalistele.
La sfârșitul perioadei de concurs, semifinalistele vor intra în jurizarea finală, pentru desemnarea celor care vor urca pe podium.
Finaliștii vor fi invitați în Tabăra de Creație LicArt, ce va avea loc în perioada 31 martie - 6 aprilie 2018. În cadrul acesteia vor fi anunțați și premiați câștigătorii concursului.
Cei interesați pot găsi toate detaliile pe www.licart.ro
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 24017
Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a avut o activitate intensă, în ultimele zile, pe pagina sa de Facebook. Dacă, în primă fază, demnitarul a atras atenția cu datele privind situația Bacalaureatului din ultimii trei ani, în cea mai recentă postare își exprimă îngrijorare referitor la numărul mare de elevi care s-au „pierdut“ de la un an școlar la altul.
„Analizând datele oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România) constatăm că în anul școlar 2016-2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi ( adică 3.41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiți în anul școlar următor. Știm doar că 13.471 de elevi au abandonat școala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculați, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la școală, iar 437 de elevi au decedat.
Menționez că în anul școlar 2015-2016 am avut 3.018.354 de elevi din care 122.572 de elevi, adică 4.06%, nu au fost regăsiți în anul școlar următor, iar în anul școlar 2014-2015 am avut 3.061.404 de elevi din care 107.283 de elevi, adică 3.50%, nu au fost regăsiți în anul următor“, a precizat ministrul în postarea sa.
Acesta își completează mesajul cu speranța ca politicile publice ale ministerului pe care-l conduce, implementate prin programul de guvernare, să reducă procentul amintit mai sus sub 1,5%, în următorii 3 ani. „Avem un set de măsuri necesare și suficiente care vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Dar, în egală măsură, depinde de fiecare dintre noi, părinți, elevi, profesori, societate civilă, partide politice (la guvernare sau în opoziție), mass-media etc, cât de mult ne dorim și cât facem pentru creșterea calității educației în România“, și-a încheiat guvernantul postarea.
Răspunsurile la mesajul ministrului n-au întârziat să apară. Printre ele, apare și sugestia de creare a „unor sisteme de transport sigure și permanente din rural în urban, pentru că mulți se împiedică și de problema asta“. O altă persoană care i-a răspuns îi aduce atenție ministrului și situația salariilor din Educație, precum și o parte din problemele privind metodologia școlară, pornind de la clasa pregătitoare.
De asemenea, un părinte i s-a plâns demnitarului de volumul mare de teme pe care le au de rezolvat copiii, indiferent de materia de studiu.
„Ce faceți în această privință, domnule ministru? Este ora 1:30. Sunt elevi care la această oră stau și încă învață după patru zile libere pentru că nu au reușit să termine tot ce aveau de făcut pe weekend și vorbesc aici de elevii care chiar se ocupă serios de școală. Spuneți că sunt copii care abandonează școala și pleacă în străinătate. Vă întrebați de ce? Pentru că sistemul de învățământ este de așa natură încât nu le lasă de ales“, este una dintre sesizările aduse de către o mămică.
Iar mesajele, reclamațiile, sugestiile au continuat și continuă să curgă. Rămâne de văzut care dintre ele vor avea și câștig de cauză.
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 22172
În drumurile noastre și în căutările de oameni și de povești de viață, avem norocul să întâlnim și oameni care ne sunt adevărate lecții. În această categorie se încadrează și Andrei Voicu, „veteranul“ Centrului de Plasament de tip familial din Secăria, cel care a împlinit zece ani de când „acasă“, „mamă“ și „tată“ au cu totul alte semnificații față de cele pe care le știm cu toții. În 2017 și-a aniversat majoratul, fără petreceri fastuoase și cadouri scumpe, dar cu planuri îndrăznețe și frumoase.
În perioada care s-a scurs de când a fost adus la Secăria, Andrei nu a stat degeaba. A vrut să uite, a vrut să se vindece, a vrut să lupte, a vrut să ierte! A vrut să învețe, să-i facă pe cei care i-au purtat de grijă mândri de el, a vrut să fie cel mai bun! Și a reușit!
Cu o degajare care scoate la suprafață cicatrizarea rănilor sufletești, Andrei ne-a povestit cum a ajuns să fie unul dintre copiii de la Secăria. S-a născut la Măgurele într-o familie care s-a destrămat pe când era prea mic ca să înțeleagă din ce cauză s-a întâmplat totul. Împreună cu fratele lui a ajuns în grija bunicii paterne. Le-a fost bine până când bătrâna s-a stins.„De atunci, ni s-a schimbat și nouă viața. Am fost aduși la Secăria de un unchi care a spus că nu poate avea grijă de noi. Eu aveam opt ani, iar fratele cinci… A trecut ceva timp până a aflat mama de noi, dar și după ce a aflat tot aici am rămas. Ne-a fost greu la început. O astfel de schimbare nu e ușoară, dar ne-am obișnuit și am mers mai departe“, ne-a mărturisit Andrei.
I-a plăcut să citească, să învețe, iar în școala generală a fost mai mereu printre primii. A intrat fără probleme la Liceul „Simion Stolnicu“, din Comarnic, fiind chiar primul admis la profilul „Protecția Mediului“.
Îi place mult viața de liceu și ceea ce a ales să studieze. Iar acest lucru se vede din rezultatele pe care le are. Este șef de promoție și este nelipsit de la olimpiade. Îi plac științele exacte, iar ca plan de viitor are unul bine fixat: să devină medic generalist. „Vreau să ajut oamenii și știu că o voi face fără bani, adică fără șpagă. La mine nu va exista așa ceva. Omul va veni cu speranța de a-l face bine, nu pentru a-i «consulta» buzunarul sau portofelul“, ne-a spus tânărul.
Știe că are mult de muncă pentru a-și atinge visul, dar când ai o experiență de viață ca a lui, astfel de situații nu ți se par de netrecut.
Moralul bun îl are și pentru că s-a împăcat, de multă vreme, cu trecutul, dar, mai ales, pentru că a avut puterea să ierte. A fost supărat o vreme pe mama lui că nu s-a interesat de soarta lui și a fratelui mai mic, că nu a făcut tot ce i-a stat în putință ca să-i țină cu ea. Acum, însă, vede lucrurile altfel. Acum, este el cel care o caută… Vrea doar s-o audă și să-i știe că-i este bine cât de cât.
Însă când va fi să meargă la facultate sau după ce va avea familia lui, în weekend-uri și de Sărbători va reveni la Secăria. Pentru că aici, de zece ani, este „acasă“ pentru el și, tot aici, va fi așteptat și primit cu brațele deschise de „mama“ și „tata“, care l-au educat atât de frumos, l-au încurajat, l-au pregătit și încă-l instruiesc pentru acel moment când va ieși din acest sistem. Dar despre „părinții“ celor 16 copii de la Secăria, despre cei care se luptă nu doar cu caractere dintre cele mai diverse, ci cu traume, cu răni adânci, răni grele pe care le au acești micuți și pe care fac tot posibilul să le închidă, ne rezervăm o poveste separată.
Pentru ceea ce este, ceea ce a ales, de fapt, să fie, în fața acestui tânăr nu putem să spunem decât „Jos pălăria!“.
Pe de altă parte, ținând cont de planurile de viitor ale lui Andrei și de dificultatea examenului de admitere la Medicină, orice sfat, material didactic, pregătiri la materiile de profil îi vor prinde extrem de bine.
Pagina 7 din 18