- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 69851
REZULTATE PRIVIND SIMULAREA BACALAUREATULUI ÎN BRĂILA - 7 DECEMBRIE 2016
La proba de limba şi literatura română au participat un număr de 1.801 elevi, 82% dintre aceştia reuşind să obţină cel puţin 5. “Bălcescu”, “Murgoci”, “G. Vâslan” Făurei şi “C. Angelescu” Ianca sunt liceele în care procentul notelor mai mari sau egale cu 5 este de 100%, în vreme ce pe ultimele locuri se află “Ed. Nicolau” - 34%, “Ghica” - 52% şi “Mihail Sebastian” - 52. Cei mai mulţi elevi au luat note în intervalul 7 şi 8, iar 7 elevi au reuşit să obţină nota 10: patru de la “Murgoci”, doi de la “N. Titulescu” Însurăţei şi unul de la “Bălcescu”.
La matematică au participat 1.299 elevi şi doar 49,96% dintre aceştia au obţinut cel puţin nota 5. În fruntea clasamentului în funcţie de procentul notelor de trecere se află “Murgoci” - 95,5%, urmat de “Ana Aslan” - 84,51% şi “Bălcescu” - 83,71%. La liceele “Ed. Nicolau”, “Moisil”, “C. Brâncoveanu”, “M. Basarab” Măxineni şi “Anghel Saligny” niciun elev nu a obţinut notă de trecere. Pe intervale de note, situaţia se prezintă în felul următor: 574 note sub 5, 178 note între 5 şi 5,99, 113 note între 6 şi 6,99, 102 note între 7 şi 7,99, 90 note între 8 şi 8,99, 78 de note între 9 şi 9,99. O lucrare perfectă au reuşit să realizeze 12 elevi, patru de la “Bălcescu”, patru de la “Aslan”, doi de la “Murgoci”, unul de la “Iorga” şi unul de la “G. Vâslan” Făurei.
La simularea la istorie s-au prezentat 577 elevi, aproximativ 70% dintre aceştia reuşind să obţină note mai mari sau egale cu 5. Statistica pe intervale de note arată astfel: sub 5 - 174 note, între 5 şi 5,99 - 79, între 6-6,99 - 86, între 7 şi 7,99 - 95, între 8 şi 8,99 - 80, între 9 şi 9,99 – 59. S-au luat şi trei note de 10 (“Iorga”, “Murgoci” şi “Bălcescu”). Pe primele locuri în ceea ce priveşte procentul notelor peste 5 se află “Murgoci” - 100%, urmat de “Iorga” şi “Perpessicius” - 95,23%, iar pe ultimele locuri “Mihail Sebastian” - 19,35% şi LPS - 37,09%.
SUBIECTE OFICIALE - SIMULARE BAC MATEMATICĂ 2017 - BRAILA
SIMULARE BAC MATEMATICA MATE-INFO 7.12.2016
BAREM SIMULARE BAC MATEMATICA MATE-INFO 7.12.2016
SIMULARE BAC MATEMATICA ȘTIINȚELE NATURII 7.12.2016
BAREM SIMULARE BAC MATEMATICA ȘTIINȚELE NATURII 7.12.2016
SIMULARE BAC MATEMATICA TEHNOLOGIC 7.12.2016
BAREM SIMULARE BAC MATEMATICA TEHNOLOGIC 7.12.2016
SIMULARE BAC MATEMATICA PEDAGOGIC 7.12.2016
BAREM SIMULARE BAC MATEMATICA PEDAGOGIC 7.12.2016
SURSA: ISJ BRAILA
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 85618
Subiecte, bareme, rezolvari BAC Matematică 6.07.2016 - mate-info, științele naturii, tehnologic, pedagogic
Subiect, barem, rezolvare BAC Matematică 2016 - mate-info (.pdf)
Subiect, barem, rezolvare BAC Matematică 2016 - științele naturii (.pdf)
Subiect, barem, rezolvare BAC Matematică 2016 - tehnologic (.pdf)
Subiect, barem, rezolvare BAC Matematică 2016 - pedagogic (.pdf)
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 146196
Potrivit unei note publicate pe site-ul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, sesiunea specială a examenului de Bacalaureat 2016 pentru elevii de clasa a XII-a/ a XIII-a participanți la loturile olimpice și la competițiile sportive și artistice internaționale va avea loc în perioada 14 – 27 Mai.
„Pentru asigurarea participarii elevilor din clasele a XII-a/ a XIII-a la loturile nationale de pregatire pentru competitiile internationale, propunem spre aprobare organizarea unei sesiuni speciale de Bacalaureat, in perioada 14 — 27 mai 2016”.
Subiecte BAC OLIMPICI: matematică, română, geografie, chimie, fizică, biologire ... (imediat după fiecare probă BAC OLIMPICI).
Variante Oficiale BAC Olimpici mai 2016
Barem BAC Olimpici mai 2016 - Limba și Literatura Română Real , Tehnologic - mai 2016
Variantă BAC Olimpici mai 2016 - Limba și Literatura Română Real, Tehnologic - mai 2016
Variantă BAC Olimpici mai 2016 - Limba și Literatura Română Uman, Pedagogic - mai 2016
Barem BAC Olimpici mai 2016 - Limba și Literatura Română Uman, Pedagogic - mai 2016
Subiecte și Bareme MATEMATICĂ MATE-INFO Sesiunea Specială - BAC Olimpici - 24 mai 2016
Subiecte și Bareme MATEMATICĂ ȘTIINȚELE NATURII Sesiunea Specială - BAC Olimpici - 24 mai 2016
Subiecte și Bareme MATEMATICĂ TEHNOLOGIC Sesiunea Specială - BAC Olimpici - 24 mai 2016
Subiecte și Bareme BAC Olimpici mai 2016 - fizică, biologie, chimie, informatică, geografie, logică, istorie
Variantele și baremele vor apărea imediat după susținerea probei,
sursa: edu.ro
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 24106
“Capital Filles în România” este programul care se adresează exclusiv tinerelor din medii sociale defavorizate (clasele IX-XII), şcolarizate în liceele selectate de inspectoratele şcolare județene, și care vine în susținerea acestora către dezvoltarea personală și profesională.
Documentul este realizat de Ministerul Educației Naționale în parteneriat cu Ambasada Franței în România, dar sprijinit, totodată și de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii-membre fondatoare.
„Este un demers ambițios pe care ne dorim să-l dezvoltăm alături de ceilalți parteneri. Mentoratul asigurat de companiile particcipante răspunde nevoilor de sprijin ale tinerelor fete în alegerea unei cariere și le deschide calea către dezvoltarea personală și profesională”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.
„Mă bucur că România se implică, iar Ministerul Educației Naționaleși sprijină acest program care susține orientarea profesională a tinerelor fete și că, prin această abordare subscriem ideii că femeile pot aduce schimbări importante pentru ele și implicit pentru societate”, a declarat ES, doamna Michèle Ramis, ambasadorul Franței la București.
„Obiectivul Capital Filles este să dăm încredere tinerelor în potenţialul şi viitorul lor profesional, să le convingem că uşile companiilor noastre le sunt deschise dacă au calificările adecvate”, a punctat Sabin Totorean, director general Nokia.
În anul şcolar 2017-2018, «Capital Filles» este operaţional în 13 licee partenere din Bucureşti, Slobozia şi Timișoara. 151 de mentori, angajate voluntare din companiile partenere, sunt alături de peste 800 de eleve în diverse activități care presupun împărtăşirea experienţei profesionale, descoperirea filierelor şi meseriilor de viitor, accesul la mediul corporatist şi la calificările prospectate etc. De asemenea, sunt organizate sesiuni de tutorat individual (binom format dintr-un mentor și o elevă) pentru clasele a XI-a sau a XII-a, vizite la sediul companiilor pentru eleve şi profesori și forumurile anuale «Succes la Feminin».
Creat în Franţa, în 2011 la iniţiativa Orange, «Capital Filles» s-a extins din noiembrie 2014, în România (Bucureşti, Timişoara şi Slobozia), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Ambasada Franţei/Institutul Francez, CCIFER şi 8 companii multinaţionale: Atos, Carrefour, ENGIE, EXPUR, NOKIA, L’ORÉAL, ORANGE, SODEXO şi 4 membrii asociați BRD, HELPLINE, MANPOWER și PET STAR. . După lansarea din 2012 în Franţa, România reprezintă a doua etapă de extindere europeană.
Sursa edu.ro
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 29184
Nu de puține i-am auzit pe copii, dar și pe părinții lor plângându-se de volumul mare de teme pentru acasă. Aproape că nu mai este materie la care elevii să nu aibă exerciții de făcut și individual. Acest lucru reiese și din studiul lansat, în acest scop, de Ministerul Educației, la care peste 70% dintre repondenți au considerat temele ca fiind obositoare, monotone, dificile şi stresante.
Deși le consideră utile în a întări informația de la clasă, părinții și elevii susțin că aceste teme sunt mult prea repetitive, monotone şi dificile. Potrivit aceluiași studiu, elevii şi părinţii optează pentru teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Cât despre timpul alocat temelor, atât adulții, cât și copii susțin în mare parte că le ocupă ore bune. Iar lipsa timpului liber este un important factor de nelinişte, îngrijorare sau chiar stres, lucru confirmat și de către psihologi, dar și de către repondeți.
Și pentru că a fost adusă în discuție și adoptarea unui act care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar efectuării acestora, aici avem de-a face cu opinii împărțite ale cadrelor didactice. Cei care se opun actului normativ sunt de părere că problema temelor pentru acasă este una care poate fi gestionată strict de către dascăli şi nicidecum altfel.
La studiu au participat 70.952 de respondenţi, dintre care 27.383 părinţi (84%-mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Informaţiile integrale sunt disponibile pe site-ul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.
Pagina 35 din 36