Nu de puține i-am auzit pe copii, dar și pe părinții lor plângându-se de volumul mare de teme pentru acasă. Aproape că nu mai este materie la care elevii să nu aibă exerciții de făcut și individual. Acest lucru reiese și din studiul lansat, în acest scop, de Ministerul Educației, la care peste 70% dintre repondenți au considerat temele ca fiind obositoare, monotone, dificile şi stresante.
Deși le consideră utile în a întări informația de la clasă, părinții și elevii susțin că aceste teme sunt mult prea repetitive, monotone şi dificile. Potrivit aceluiași studiu, elevii şi părinţii optează pentru teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Cât despre timpul alocat temelor, atât adulții, cât și copii susțin în mare parte că le ocupă ore bune. Iar lipsa timpului liber este un important factor de nelinişte, îngrijorare sau chiar stres, lucru confirmat și de către psihologi, dar și de către repondeți.
Și pentru că a fost adusă în discuție și adoptarea unui act care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar efectuării acestora, aici avem de-a face cu opinii împărțite ale cadrelor didactice. Cei care se opun actului normativ sunt de părere că problema temelor pentru acasă este una care poate fi gestionată strict de către dascăli şi nicidecum altfel.
La studiu au participat 70.952 de respondenţi, dintre care 27.383 părinţi (84%-mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Informaţiile integrale sunt disponibile pe site-ul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei: