- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2025
- Accesări: 26071
Cine a spus că elevii și studenții din domeniul Matematicii și Informaticii nu stau bine la capitolul cultură generală s-a înșelat amarnic. Iar acest lucru au demonstrat-o cei care au reușit să-și adjudece primele poziții în cadrul Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT , proiect unic în România, organizat anual de Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj.
La concursul, ajuns deja la a treia edițe, s-au calificat în etapa finală 53 de tineri clujeni cu vârste între 14-25 de ani, care s-au întrecut în cunoștințe de cultură generală în fața a peste 300 de spectatori. Competiția se desfășoară anual, în patru etape succesive: pe clasă, etapa pe oraș, semifinala și finala, organizată sub forma unui spectacol televizat. La ediția din acest an s-au înscris un număr record de 31 de licee, conform monitorulcj.ro.
Testele din cadrul CuGeT se împart pe trei categorii de vârstă: clasele IX-X, clasele XI-XII și tinerii de 18-25 de ani. La fiecare categorie, câștigătorul finalei a plecat acasă cu 2.500 de lei, cel de pe locul al II-lea cu 1.500 de lei și ocupantul locului al III-lea cu 1.000 de lei. Toți finaliștii au fost recompensați cu câte 100 de lei, precum și câte un smartwatch.
Întrebările din concurs au acoperit arii diverse ale cunoașterii, de la istorie, geografie și științe ale naturii la muzică, film, europenism și Cluj-Napoca.
La categoria claselor IX-X, Antonio Suciu, elev în clasa a X-a la Liceul teoretic „Avram Iancu”, profilul Matematică-Informatică, a fost cel care s-a clasat pe primul loc. De la același profil, dar de la Liceul teoretic „Gheorghe Șincai”, este și câștigătorul locului I la categoria claselor XI-XII, Alex Cozma. Iar la categoria 18-25 de ani, premiul cel mare a fost adjudecat Mihalis Maer, de 21 de ani, student în anul II la Facultatea de Automatică și Calculatoare.
Proiectul este unul menit să scoată în evidență și să recompenseze cultura generală în rândul tinerei generații și ar putea reprezenta un model demn de urmat pentru toți oamenii de afaceri, din România, care prin aceste concursuri își pot face o idee despre viitorii angajați su parteneri din domeniul professional.
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2025
- Accesări: 63916
Sesiunea speciala a Evaluarii Nationale pentru elevii de clasa a VIII-a participanti la loturile nationale de pregatire pentru olimpiadele si concursurile internationale va incepe pe 7 iunie, cu proba scrisa la Limba si literatura romana, potrivit unui ordin al ministrului Educatiei.
Evaluare Națională Matematică - Sesiunea Specială 8.06.2016 - Subiecte și Bareme (AU APĂRUT!!!)
Proba la Matematica va avea loc pe 8 iunie, iar pe 9 iunie - proba scrisa la Limba si literatura materna pentru elevii apartinand minoritatilor nationale.
Rezultatele vor fi afisate pe 9 iunie, pana la ora 18,00, iar contestatiile vor putea fi depuse pana la ora 20,00. Afisarea rezultatelor finale se va face pe 10 iunie.
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2025
- Accesări: 46400
Evaluare Națională Matematică - Sesiunea Specială 8.06.2016 - Subiecte și Bareme (AU APĂRUT!!!)
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2025
- Accesări: 57121
CALENDARUL SESIUNII SPECIALE DE EVALUARE NAŢIONALĂ 2016
6 iunie 2016 Înscrierea la sesiunea specială a Evaluării Naţionale
7 iunie 2016 Limba şi literatura română - probă scrisă
8 iunie 2016 Matematica - probă scrisă
9 iunie 2016 Limba şi literatura maternă - probă scrisă
9 iunie 2016 Afişarea rezultatelor (până la ora 18)
9 iunie 2016 Depunerea contestaţiilor (orele 18-20)
10 iunie 2016 Rezolvarea contestaţiilor
10 iunie 2016 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
Subiectele vor apărea imediat după examen!
http://mateinfo.ro/evaluare-nationala-matematica/examene-matematica-gimnaziu/variante-evaluare-nationala-matematica/507-2015-2016-evaluare-nationala-matematica-sesiunea-speciala-8-iulie-2016
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2025
- Accesări: 24948
Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a avut o activitate intensă, în ultimele zile, pe pagina sa de Facebook. Dacă, în primă fază, demnitarul a atras atenția cu datele privind situația Bacalaureatului din ultimii trei ani, în cea mai recentă postare își exprimă îngrijorare referitor la numărul mare de elevi care s-au „pierdut“ de la un an școlar la altul.
„Analizând datele oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România) constatăm că în anul școlar 2016-2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi ( adică 3.41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiți în anul școlar următor. Știm doar că 13.471 de elevi au abandonat școala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculați, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la școală, iar 437 de elevi au decedat.
Menționez că în anul școlar 2015-2016 am avut 3.018.354 de elevi din care 122.572 de elevi, adică 4.06%, nu au fost regăsiți în anul școlar următor, iar în anul școlar 2014-2015 am avut 3.061.404 de elevi din care 107.283 de elevi, adică 3.50%, nu au fost regăsiți în anul următor“, a precizat ministrul în postarea sa.
Acesta își completează mesajul cu speranța ca politicile publice ale ministerului pe care-l conduce, implementate prin programul de guvernare, să reducă procentul amintit mai sus sub 1,5%, în următorii 3 ani. „Avem un set de măsuri necesare și suficiente care vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Dar, în egală măsură, depinde de fiecare dintre noi, părinți, elevi, profesori, societate civilă, partide politice (la guvernare sau în opoziție), mass-media etc, cât de mult ne dorim și cât facem pentru creșterea calității educației în România“, și-a încheiat guvernantul postarea.
Răspunsurile la mesajul ministrului n-au întârziat să apară. Printre ele, apare și sugestia de creare a „unor sisteme de transport sigure și permanente din rural în urban, pentru că mulți se împiedică și de problema asta“. O altă persoană care i-a răspuns îi aduce atenție ministrului și situația salariilor din Educație, precum și o parte din problemele privind metodologia școlară, pornind de la clasa pregătitoare.
De asemenea, un părinte i s-a plâns demnitarului de volumul mare de teme pe care le au de rezolvat copiii, indiferent de materia de studiu.
„Ce faceți în această privință, domnule ministru? Este ora 1:30. Sunt elevi care la această oră stau și încă învață după patru zile libere pentru că nu au reușit să termine tot ce aveau de făcut pe weekend și vorbesc aici de elevii care chiar se ocupă serios de școală. Spuneți că sunt copii care abandonează școala și pleacă în străinătate. Vă întrebați de ce? Pentru că sistemul de învățământ este de așa natură încât nu le lasă de ales“, este una dintre sesizările aduse de către o mămică.
Iar mesajele, reclamațiile, sugestiile au continuat și continuă să curgă. Rămâne de văzut care dintre ele vor avea și câștig de cauză.
Pagina 12 din 38