FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

edu

Comunicat emis de Guvernul României în urma adoptării în ședința de joi, 8 decembrie, a ordonanței de urgență privind modificarea și completarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011 și a altor acte normative din domeniul învățământului și cercetării

Mai multe intervenții punctuale care vizează deblocarea unor situații din domeniul educației și cercetării, respectiv creșterea calității în sistemul de învățământ sunt cuprinse într-o ordonanță de urgență adoptată astăzi de Executiv. Cele mai multe modificări sunt aduse Legii Educației Naționale nr. 1/2011 și au incidență în funcționarea învățământului preuniversitar și superior, fără a viza însă amendamente de reformă.

Prezentăm principalele modificări aduse de actul normativ.

În ceea ce privește învățământul preuniversitar, o primă măsură implică modalitatea de susținere a examenului de definitivat în sensul că o persoană îl poate susține concurs de cel mult trei ori fără a plăti taxă. Ulterior, susținerea examenului va fi condiţionată de achitarea unor taxe stabilite de Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice. De asemenea, persoanele care nu au promovat acest concurs se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea, de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică de un an şcolar.

Pentru candidații (cadre didactice debutante) care nu au dobândit definitivarea în învățământ şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învățământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar. În situaţia în care aceştia promovează în termen de cel mult 6 ani de la ocuparea postului didactic vacant, prin concurs naţional, examenul pentru definitivarea în învățământ, consiliul de administraţie modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată.

Actul normativ aprobat astăzi reglementează și forma de echivalare a gradului didactic I pentru personalul didactic care a obținut titlul științific de doctor în domeniul în care poate fi încadrat sau în domeniul științelor educației și care îndeplinește cumulativ condițiile de formare inițială și condițiile de vechime la catedră, de minimum 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ.

Ordonanța de urgență mai stipulează că învățământul special integrat se organizează în învățământul de masă, prin cuprinderea fiecărui preșcolar și elev cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale în grupe, clase sau formațiuni de studiu în învățământul de masă. Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin lege şi se stabileşte în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin de ministru. Prin excepție, în învățământul de masă se pot organiza grupe/clase speciale cu elevi cu dizabilități, cu avizul inspectoratului școlar județean/ISMB, în conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului Educației. 

În învățământul superior o modificare importantă vizează funcționarea școlilor doctorale. În acest sens, ordonanța prevede acreditarea temporară a școlilor doctorale, pentru anul 2016-2017, până la aprobarea noii metodologii de evaluare externă și derularea evaluărilor externe necesare acreditării școlilor doctorale, astfel încât acestea să poată organiza examene de finalizare a studiilor doctorale și să poată emite diplome și titluri universitare recunoscute de către MENCS. Se modifică, de asemenea, condițiile pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor universitar. Noua reglementare se aplică începând cu anul universitar 2017-2018.

 

Sursa: edu.ro

BIROUL DE COMUNICARE

FaceBook  Twitter  

Afis final 2019 1

 

FaceBook  Twitter  

A apărut proiectul privind  METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTICDE PREDAREDIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2017-2018. Îl puteți descărca de aici:VEZI PROIECT

teachers

 

FaceBook  Twitter  

Noua structura aprobata de Ministerul Educatiei prevede ca anul scolar 2015-2016 are 36 de saptamani de cursuri, insumand 175 de zile lucratoare(cu 2 zile mai putin decat anul trecut). Semestrul I are 18 saptamani de cursuri, iar semestrul al II-lea are 17 si jumatate.

Semestrul I
Cursuri:luni, 14 septembrie 2015 - vineri, 18 decembrie 2015
Vacanta pentru copiii de la gradinita si din clasele pregatitoare - a IV-a: 31 octombrie - 8 noiembrie 2015
Vacanta de iarna: sambata, 19 decembrie 2015 - duminica, 10 ianuarie 2016 (fata de: 3 ianuarie 2016, varianta initiala
Cursuri:luni, 11 ianuarie 2016 - vineri, 5 februarie 2016 (fata de: luni, 4 ianuarie 2016 - vineri, 29 ianuarie 2016
Vacanta intersemestriala:sambata, 6 februarie 2016 - duminica, 14 februarie 2016 (fata de: sambata, 30 ianuarie 2016 - duminica, 7 februarie 2016

Semestrul al II-lea
Cursuri: luni, 15 februarie 2016 - vineri, 22 aprilie 2016 (fata de: luni, 8 februarie 2016 - vineri, 22 aprilie 2016)
Vacanta de primavara: sambata, 23 aprilie 2016 - marti, 3 mai 2016 
Cursuri: miercuri, 4 mai 2016 - vineri, 24 iunie 2016 (fata de: miercuri, 4 mai 2016 - vineri, 17 iunie 2016)
Vacanta de vara: sambata, 25 iunie 2016 - duminica, 11 septembrie 2016 (fata de: sambata, 18 iunie 2016 - duminica, 4 septembrie 2016)

Saptamana Scoala Altfel ramane in saptamana 18-22 aprilie 2016.

calendar 2015 2016

 

FaceBook  Twitter  

Ministerul Educației propune reguli mai stricte pentru programul „2 ani de studii într-un an școlar”

Ministerul Educației a publicat în dezbatere publică un proiect de metodologie care prevede criterii mult mai stricte pentru elevii care doresc să finalizeze doi ani de studii într-un singur an școlar. Conform noilor reguli, doar elevii cu media 10 la toate disciplinele și la purtare vor putea accesa programul, față de cerința actuală de media minimă 9 și 9,50 la purtare, stabilită prin metodologia din 2011.

Principalele modificări propuse:

  1. Condiții mai stricte pentru înscriere:

    • Învățământ primar: calificativul „Foarte bine” la toate disciplinele.
    • Învățământ gimnazial și liceal: media 10 la toate disciplinele.
    • Promovarea unui test interdisciplinar cu un punctaj de minimum 80%.
  2. Monitorizare mai atentă:

    • Elevii vor parcurge cel puțin 50% din cursurile anului curent și 40% din cele ale anului suplimentar.
    • Consilierul școlar va monitoriza evoluția emoțională și comportamentală pe tot parcursul programului.
  3. Suspendarea programului:

    • Elevii pot fi excluși dacă obțin calificativul „Bine” (primar) sau media sub 9 (gimnaziu și liceu) la evaluările sumative după primul modul.
  4. Etapele de înscriere:

    • Cererea de înscriere trebuie depusă între 1 martie și 1 mai, fiind analizată de consiliul de administrație al școlii.
    • Elevul va susține un test interdisciplinar până la finalul anului școlar în care a depus cererea.
  5. Documente necesare pentru înscriere:

    • Cerere scrisă a părintelui/tutorelui, avizul consilierului școlar, aviz medical și aprobarea consiliului profesoral.

Programul poate fi întrerupt la cererea elevului sau a părinților, în cazul rezultatelor sub criteriile stabilite sau la recomandarea comisiei de monitorizare.

Obiectivul noilor reglementări:

Proiectul de metodologie urmărește să restrângă accesul doar pentru elevii cu performanțe excepționale, oferind un cadru mai riguros pentru implementarea programului.

Documentul integral este disponibil pe site-ul Ministerului Educației pentru consultare publică.