FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

image 2017 05 8 21753651 41 medaliatii romani olimpiada balcanica matematicaLotul olimpic de matematică al României şi-a trecut în palmares 6 medalii (o medalie de aur, două medalii de argint şi trei medalii de bronz) la a XXXIV-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori, desfăşurată în perioada 2-7 mai, la Ohrid (Macedonia).

Medaliat cu aur și la Balcaniada de anul trecut, Mircea Ciprian Bonciocat (Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti) a reușit să-și egaleze performanța, cu atât mai relevantă cu cât a fost obținută, din nou, cu punctaj maxim (40 de puncte). Medaliile de argint au revenit lui Mihnea-Gabriel Doica (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Dragoș Manea (Colegiul Naţional „Andrei Șaguna” din Brașov). Mihnea-Andrei Ocian (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București), Andonie Ciocan (Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) și Theodor-Mihai Ilian (Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Comstanța) au fost medaliaţi cu bronz.

Echipa României a fost coordonată de conf. dr. Cătălin Gherghe (Universitatea din Bucureşti - Facultatea de Matematică şi Informatică) şi lector univ. dr. Mihai Chiş (Universitatea de Vest din Timişoara).

 

Sursa: edu.ro

Foto: SSMR

FaceBook  Twitter  

Secretarul de stat despre încărcarea materiei la matematică: „Standardele de evaluare pot regla situația”

poza corriculum

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat în cadrul unui interviu că una dintre problemele actuale ale sistemului educațional este supraincărcarea curriculară, în special la disciplina matematică. Acesta a subliniat că, în loc să urmeze strict programa școlară și manualul, mulți profesori apelează la auxiliare care nu sunt întotdeauna adaptate nevoilor elevilor, contribuind astfel la aglomerarea informației.

„Există o tendință de a face totul la fel ca înainte sau de a introduce materiale suplimentare care depășesc programa. Acest lucru duce la o încărcare curiculară evidentă. Problema principală este lipsa unor standarde clare de evaluare, care ar putea stabili exact ce și până unde trebuie să fie învățat”, a explicat Cristescu.

Secretarul de stat a oferit și un exemplu concret pentru a evidenția importanța clarității în abordarea conținuturilor: „În curriculum, avem competențe specifice și conținuturi care trebuie dezvoltate. Întrebarea este: cât de profund intrăm în aceste conținuturi și unde ne oprim?”

De asemenea, Cristescu a subliniat că standardele de evaluare pentru ciclurile primar și gimnazial sunt esențiale și că ele sunt incluse în planurile Ministerului Educației, urmând să fie dezvoltate prin proiectul RECRED. „Avem nevoie de aceste standarde pentru a putea ajusta corect volumul de informații predate și a evita supraîncărcarea elevilor”, a precizat acesta.

Pe lângă implementarea standardelor, Cristescu a menționat și importanța formării continue a profesorilor și a creării unor comunități de practică, care să ajute la unificarea metodelor de predare și evaluare. „Este esențial să păstrăm măsura și să folosim un mix de instrumente pentru a regla procesul educațional, nu doar să ne ghidăm exclusiv după evaluare.”

Astfel, standardele clare, formarea cadrelor didactice și o abordare echilibrată sunt văzute ca soluții cheie pentru a reduce încărcarea curriculară și a adapta educația la nevoile reale ale elevilor.

FaceBook  Twitter  

Sesiunea specială 2017, Evaluare Națională cls. a VIII a - Calendar , Subiecte

13 iunie 2017  - Limba și Literatura Română

14 iunie 2017 - Matematică

15 iunie - Limba și Literatura Maternă

Subiect Evaluare Națională la Matematică - Sesiunea Specială 8 iunie 2016 (click)

SUBIECTELE DE EVALUARE NAȚIONALĂ , SESIUNEA SPECIALĂ 2017, VOR APĂREA PE WWW.MATEINFO.RO ÎN ZIUA EXAMENULUI !

 

 

FaceBook  Twitter  

online

  

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA MATE-INFO 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA STIINTELE NATURII 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA TEHNOLOGIC 2020 

Set 2 Modele Oficiale BAC MATEMATICA PEDAGOGIC 2020 

FaceBook  Twitter  

profesorii merg la scoalaProgamă stufoasă, neadaptată realităților actuale, profesori din ce în ce mai puțini și slab pregătiți, un sistem subfinanțat sunt doar câteva dintre realitățile cu care se confruntă Învățământul din România. În încercarea de a redresa o parte din aceste probleme, Ministerul Educației organizează  programul de formare a 55.000 de cadre didactice, care se va desfășura în următorii 4 ani. Proiectul are ca scop educarea dascălilor în privința adaptabilității la nevoile copiilor. Mulți dintre ei predau lecțiile în mod robotic, mergând pe principiul „cine înțelege, înțelege“. Din această cauză, un procent îngrijorător de elevi, 40% (conform rezultatelor PISA), nu pricep noţiuni de chimie sau fizică şi nu ştiu să explice fenomene din natură.

Dintre statele europene, Portugalia a realizat cel mai mare salt în rezolvarea acestei probleme. Un expert din această ţară a venit la Bucureşti pentru a îi învaţa pe profesorii români metode moderne de predare.

De partea cealaltă, profesorii susțin că mult mai importantă ar fi finanțarea Educației, bani care să meargă atât către stimularea resurselor umane, cât și spre investițiile în nfarstructură, astfel încât ei să dețină și materialul didactic care le-ar facilita predarea, iar elevilor le-ar ușura înțelegerea materiei.