×
Indicații, rezolvări și soluții pentru problemele și exercițiile de liceu.
Întrebare Ec de gr 2
- teodora
- Autor Subiect
- Deconectat
- New Member
Mai Puțin
Mai Mult
- Postări: 3
- Mulțumiri primite: 0
acum 8 ani 1 lună #767
de teodora
teodora a creat subiectul: Ec de gr 2
Buna,
Sa se determine numerele reale a si b astfel incat {x∈R | x^2+2ax+b=0}\{x∈R | x^2+2bx+a=0}=∅.
Va rog daca stie cineva cum se face acest exercitiu.
Am incercat sa pun toate conditiile care ar merge, ba primul determinant sa fie negativ, iar al doilea pozitiv, sau egal cu zero sau negativ. Ba ambii determinanti sa fie zero si radacinile diferite. Nu ajung la nimic frumos, ajung la multe litere pe care nu stiu cum sa le mai grupez. Am aflat ca s-ar face usor cu tabelul de variatie al functiei de gradul 2, dar inca nu am ajuns la acea lectie la scoala.
Va multumesc
Sa se determine numerele reale a si b astfel incat {x∈R | x^2+2ax+b=0}\{x∈R | x^2+2bx+a=0}=∅.
Va rog daca stie cineva cum se face acest exercitiu.
Am incercat sa pun toate conditiile care ar merge, ba primul determinant sa fie negativ, iar al doilea pozitiv, sau egal cu zero sau negativ. Ba ambii determinanti sa fie zero si radacinile diferite. Nu ajung la nimic frumos, ajung la multe litere pe care nu stiu cum sa le mai grupez. Am aflat ca s-ar face usor cu tabelul de variatie al functiei de gradul 2, dar inca nu am ajuns la acea lectie la scoala.
Va multumesc
Vă rugăm Autentificare sau Crează un cont să participaţi la discuţie.
- ibiro
- Deconectat
- Junior Member
Mai Puțin
Mai Mult
- Postări: 30
- Karma: -1
- Mulțumiri primite: 6
acum 8 ani 1 lună #768
de ibiro
ibiro a răspuns subiectului: Ec de gr 2
"Sa se determine numerele reale a si b astfel incat {x∈R | x^2+2ax+b=0}\{x∈R | x^2+2bx+a=0}=∅."
Ar fi bine să citești din nou definițiile privind mulțimile și determinanții. În problemă se cere determinarea numerelor reale a și b astfel ca diferența dintre două mulțimi să fie mulțimea vidă, ceea ce implică egalitatea mulțimilor, adică a=b.
Ar fi bine să citești din nou definițiile privind mulțimile și determinanții. În problemă se cere determinarea numerelor reale a și b astfel ca diferența dintre două mulțimi să fie mulțimea vidă, ceea ce implică egalitatea mulțimilor, adică a=b.
Vă rugăm Autentificare sau Crează un cont să participaţi la discuţie.
- George_Gaumont
- Deconectat
- Junior Member
Mai Puțin
Mai Mult
- Postări: 28
- Mulțumiri primite: 3
acum 8 ani 1 lună #769
de George_Gaumont
George_Gaumont a răspuns subiectului: Ec de gr 2
Vedeti ce se intampla cand a=-1/2 si b=1/4.
Vă rugăm Autentificare sau Crează un cont să participaţi la discuţie.
- red_dog
- Deconectat
- New Member
Mai Puțin
Mai Mult
- Postări: 6
- Mulțumiri primite: 1
acum 8 ani 1 lună #770
de red_dog
red_dog a răspuns subiectului: Ec de gr 2
Fie \(A=\{x\in\mathbb{R}|x^2+2ax+b=0\}\) și \(B=\{x\in\mathbb{R}|x^2+2bx+a=0\}\).
Fie \(x_1, \ x_2\) rădăcinile ecuației din mulțimea A și \(x_3, \ x_4\) rădăcinile ecuației din mulțimea B.
Atunci trebuie ca \(A-B=\varnothing\). Avem următoarele cazuri:
1) \(A=\varnothing\Rightarrow \Delta_1<0\Rightarrow a^2<b, \ b>0\).
2) \(A\ne\varnothing, \ A\subset B\) (incluziune strictă). Atunci \(\Delta_1=0, \ \Delta_2>0\) și ecuațiile au o rădăcină comună. Fie \(x_1\) rădăcina comună. Atunci
\[x_1^2+2ax_1+b=0\]\[x_1^2+2bx_1+a=0\]
Scăzând egalitățile obținem \[2(a-b)x_1=a-b\]
Dacă \(a\ne b\) atunci rădăcina comună este \(x_1=\frac{1}{2}\). Rezultă \(a+b=-\frac{1}{4}\) (1), iar din \(\Delta_1=0\) avem \(a^2=b\) (2)
Rezolvând sistemul format din (1) și (2) rezultă \(a=-\frac{1}{2}, \ b=\frac{1}{4}\), caz în care \(A=\left\{\frac{1}{2}\right\}, \ B=\left\{-1,\frac{1}{2}\right\}\)
Dacă \(a=b\), atunci \(A=B\) și nu convine acestui caz.
3) \(A=B\). În acest caz ecuațiile au ambele rădăcini comune (reale sau nu), deci \(a=b\)
Fie \(x_1, \ x_2\) rădăcinile ecuației din mulțimea A și \(x_3, \ x_4\) rădăcinile ecuației din mulțimea B.
Atunci trebuie ca \(A-B=\varnothing\). Avem următoarele cazuri:
1) \(A=\varnothing\Rightarrow \Delta_1<0\Rightarrow a^2<b, \ b>0\).
2) \(A\ne\varnothing, \ A\subset B\) (incluziune strictă). Atunci \(\Delta_1=0, \ \Delta_2>0\) și ecuațiile au o rădăcină comună. Fie \(x_1\) rădăcina comună. Atunci
\[x_1^2+2ax_1+b=0\]\[x_1^2+2bx_1+a=0\]
Scăzând egalitățile obținem \[2(a-b)x_1=a-b\]
Dacă \(a\ne b\) atunci rădăcina comună este \(x_1=\frac{1}{2}\). Rezultă \(a+b=-\frac{1}{4}\) (1), iar din \(\Delta_1=0\) avem \(a^2=b\) (2)
Rezolvând sistemul format din (1) și (2) rezultă \(a=-\frac{1}{2}, \ b=\frac{1}{4}\), caz în care \(A=\left\{\frac{1}{2}\right\}, \ B=\left\{-1,\frac{1}{2}\right\}\)
Dacă \(a=b\), atunci \(A=B\) și nu convine acestui caz.
3) \(A=B\). În acest caz ecuațiile au ambele rădăcini comune (reale sau nu), deci \(a=b\)
Vă rugăm Autentificare sau Crează un cont să participaţi la discuţie.
Acces Forum
- Nepermis: pentru a crea subiect nou.
- Nepermis: pentru a răspunde.
- Nepermis: pentru a adăuga atașamente.
- Nepermis: să-ți editeze mesajele.
Timp creare pagină: 0.118 secunde
- Sunteți aici:
- Acasă
- Forum Matematică || Gimnaziu și Liceu
- Forum matematică liceu
- Forum
- Matematică Liceu
- Ec de gr 2