Știri din educație 2024 - 2025
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 25836
Nenumăratele cazuri a cadrelor didactice umilite și chiar agresate de către elevi, multe dintre ele înregistrate chiar în incinta unităților de învățământ, nasc multe semne de întrebare privind siguranța dascălilor. Unele dintre aceste conflicte au ajuns și-n mediul public, ele fiind filmate și postate pe rețelele de socializare de către colegii agresorilor, martori care au preferat să fie „operatori“ de ocazie în loc să ia atitudine. Unul dintre aceste cazuri este și cel înregistrat la Școala Gimnazială din comuna Poroschia, din Teleorman, unde câțiva elevi de clasa a VIII-a au lovit și înjurat o profesoară, conform www.observatorl.tv, site pe care au fost publicate și imagini cu acest scandal.
Filmulețul arată cum o profesoară este batjocorită și bătută de elevi, în sala de clasă, incidentul fiind filmat chiar de unul dintre agresori. Scandalul a avut loc, se pare, la sfârşitul orei de Educaţie Civică. Câțiva elevi din clasa a VIII-a nu au lăsat-o pe profesoară să iasă din clasă, agresând-o atât verbal, cât și fizic.
Imediat după apariția, în spațiul public a acestui filmuleț, polițiștii au deschis un dosar de cercetare penală în cazul unuia dintre elevi. În urma cercetărilor, adolescentul respectiv a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie adus în fața judecătorului cu propunere de arestare preventivă
Măsura este o premieră în cazul agresiunilor de acest gen, care au fost și mediatizate! Multe cadre didactice s-au plâns, de-a lungul timpului de agresivitatea unor elevi, dar și ai unor părinți, de faptul că sunt situații în care se simt fără nicio protecție atât în spațiul în care predau, cât și în afara școlilor. Unii dintre ei au preferat chiar să părăsească sistemul
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 37849
699 OLYMPIC MATHEMATICAL CHALLENGES
Preface
Challenging mathematical problems are intellectually demanding proposals that usually require training to be solved. They appear in Mathematical Olympiads and Contests around the world. Behind any proposal of the six that usually form the paper of any competition there is a key idea to solve it. A basic skill is to gain experience through training. It consist in the application of the usual and most appropriate techniques to solve mathematical problems. These are the usual tools for mathematical proof such as direct reasoning, contradiction, mathematical induction, inclusion-exclusion, double counting,invariants, extremal principle, bijections and visual or proofs without words among others mathematical strategies.The problems given to the contestants in Math Competitions are challenges carefully chosen for the members of the Jury ofthe contest from a Short List presented to them by the so called Problem Selection Committee (PSC). The wording ofthe Problems chosen are carefully revised in order that the statements be absolutely clear and free of ambiguities. It is desirable that the contestants be able to write the answer of the problem posed in a clear and elegant mathematical style explaining in detail the steps of their solutions from the beginning to the end or conclusion.In this book the authors present a collection of math challenges verysuitable for future contestants who want to prepare to participate in math competitions of secondary school or undergraduate levels, or for students and teachers that enjoy solving mathematical problems. The problems with their full solutions are also given in the second part of the book. They contain a lot of basic ideas that are the most frequently used to face mathematical problems. The main topic worked in this book is inequalities that are scattered in Algebra, Geometry, Number theory, Combinatorics, and Mathematical Analysis. The first three are the yelds that usually appears in the math contests addressed to high school levels around the world and the last one is most appropriate for training students of undergra-duate level who want to participate in university math competitions.
Some of the problems are easy, needing no more than common sense and clear reasoning. Other require some results of Elementary Mat-
hematics that can be found in any textbook of math high school or calculus course. I suggest no pay attention to the solutions until your
battle with a problem has resulted in a victory getting a nice solution or a disappointing defeat. Be aware that a problem may be solved in diferent ways distinct of the one given in the book. Finally, I want to say that it is worthy to have this book in the library because the materials contained in it are most interesting and useful for training students for Math Olympiads.
Jose Luis Diaz-Barrero Barcelona 2017
BarcelonaTech, Barcelona, Spain.
ABOUT THE AUTHORS
Mihaly Bencze, born on 20 November 1954 in Sacele-Negyfalu, Brasov, is principal and teacher of mathematics at "Ady Endre" high school in Bucharest, Romania. He received a Ph.D. in mathematics in 2010 and has written 6 literary and 16 mathematical books. He is Editor in Chief of Gamma (1978 -1989), Octogon Mathematical Magazine (1993 - ), Erdelyi Matematikal Lapok(1996 ) and Brassoi Fuzetek (1985 ), Bukaresti Magyar Elet (2013 ), and member of many scientifc journals' editorial board. From 2013 he is a member of the American Romanian Academy of Arts and Sciences. He is the founder of the "Jozef Wildt" International Mathematical Competition (1990 - ), the Transsylvanian Hungarian Mathematical Competition (1990 - ), the "John Von Neumann" Mathematical Competition, the "Jozsef Bencko" Mathematical Competition and the International Hungarian Mathematical Competition (1992). He has published more than 23.000 mathematical problems in 43 scientific journals, and more than 800 papers in journals all over the world.
Mihaly Bencze was rewarded with the title "European Citizen 2017" by the European Parliament.
Daniel Sitaru, born on 9 August 1963 in Craiova, Romania, is teacher at National Economic College "Theodor Costescu" in Drobeta Turnu - Severin. He published 33 mathematical books, last two of these, "Math Phenomenon" and "Algebraic Phenomenon", were very appreciated worldwide. He is founding editor of "Romanian Mathematical Magazine", an Interactive Mathematical Journal with 3.200.000 visitors in 2017 (www.ssmrmh.ro). Many problems from his books were published in famous journals such as "American Mathematical Monthly", "Crux Mathematicorum", "Math Problems Journal", "The Pentagon Journal", "La Gaceta de la RSME", "SSMA Magazine". He also published an impressive number of original problems in all mathematical journals from Romania
(GMB, Cardinal, Elipsa, Argument, Recreat_ii Matematice). His articles from "Crux Mathematicorum" and "The Pentagon Journal" were also very appreciated.
Bibliography
- Bencze Mihály: Erdélyi és Nemzetközi Magyar Matematikai Versenyek (1984-1997), Editura Fulgur, 1997, Braşov, Romania.
ISBN 973-96000-9-3, 452 pagini
- Bencze Mihály: Erdélyi és Nemzetközi Magyar Matematikai Versenyek (1997-2002), Editura Fulgur, 2002, Braşov, Romania.
ISBN 973-98342-3-x, 455 pagini
- Bencze Mihály, Yuhua Fu and Linfan Mao: Scientific Elements (International Book Series), Vol. I, 2007
ISBN: 978-1-59973-041-7, ILQ, USA, 195 pagini.
- Bencze Mihály and Šefket Arslanagič: A Mathematical Problem Book, COBISS, BH-ID: 1637194, Sarajevo, 2008, Bosnia şi Herţegovina.
ISBN: 978-9958-9073-0-2, 224 pagini
- Bencze Mihály: Erdélyi és Nemzetközi Magyar Matematikai Versenyek (2003-2008), Editura Fulgur, 2009, Braşov, Romania.
ISBN 978-973-88255-4-3, 617 pagini
- Bencze Mihály şi Virginia Marinescu: The International Conference- Mathematical Education int the Current Europen Context, Editura Studis, 2011, Iaşi, ISBN 978-606-8242- 98-9, 458 pagini.
7 Shan-He Wu and Mihály Bencze: Selected Chapters of Mathematical Analysis, STUDIS Publishing House, Iasi, Romania, 2011,
ISBN 978-606-624-061-1, 366 pagini
- Bencze Mihály şi Virginia Marinescu: The International Conference-Mathematical Education in the Current European Context, Editua Studis, 2012, Iaşi, 2012, ISBN 978-606-152-6, 342 pagini
- Mihály Bencze: New inequalities based on convexity, LAP LAMBERT Academic Publishing, Germany, 2012, ISBN 978-3-659-18544-1, 188 pagini
- Ovidiu T. Pop, Nicusor Minculete, Mihály Bencze: An introduction to quadrilateral geometry, Editura Didactica si Pedagocica, R.A., 2013, ISBN 978-973-30-3324-0, 300 pagini
- Shan-He Wu and Mihály Bencze: Selected Problems and Theorems of Analytic Inequalities, STUDIS Publishing House, Iasi, Romania, 2012, ISBN 978-606-624-124-3, 571 pagini
- Bencze Mihály si Virginia Marinescu: The International Conference-Mathematical Education in the Current European Context (3), STUDIS Publishing House, 2013, Iasi,Romania, 2013, ISBN 978-606-475-6, 383 paginiBencze Mihály and Virginia Marinescu: The International Conference-Mathematical Education in the Current European Context (4), Editura Studis, 2014, Iasi, Romania, ISSN 2360-5324, ISSN-L 2360-5324, 442 pagini
- Jose Luis Diaz Barrero and Mihály Bencze: Mathematical Contest Notebook, Studis Publishing House, Iasi, Romania, 2015, ISBN 978-606-624-740-5, 213 pagini
- Mihály Bencze and Ovidiu Pop: Selected Problems for Mathematical Contests, Studis Publishing House, Iasi, Romania, 2015, ISBN 978-606-624-861-7, 291 pagini
- Bencze Mihály and Virginia Marinescu: The International Conference-Mathematical Education in the Current European Context (5), Editura Studis, 2015, Iasi, 2015, ISSN 2360-5324, ISSN-L 2360-5324, 308 pagini
- Bencze Mihály and Virginia Marinescu: The International Conference-Mathematical Education in the Current European Context (6), Studis Kiadó, 2015, Iasi, 2015, ISSN 2360-5324, ISSN-L 2360-5324, 296 pagini
- Mihály Bencze and Marius Dragan: 600 Selected Problems for Mathematical Contest, EdituraStudis, 2017, Iasi, ISBN 978-606-775-616-6, 476 pagini
- Gamma (Mathematical Magazine) 1978-1989
- Octogon Mathematical Magazine 1993-2017
- Popescu M., Sitaru D.: ““Traian Lalescu” Constest. Geometry problems”, Lithography University of Craiova Publishing, Craiova, 1985
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: “National contest of applied mathematics - “Adolf Haimovici”- the county stage”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2011
ISBN 978-606-8332-11-6
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: : “National contest of applied mathematics - “Adolf Haimovici”- the national stage”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2011
ISBN 978-606-8332-12-3
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuți: “Contest problems”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2011
ISBN 978-606-8332-22-2
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: “Baccalaureate – Problems – Solutions –Topics -Scales”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2011, ISBN 978-606-8332-18-5
- Daniel Sitaru: „Affine and euclidiane geometry problems”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2012
ISBN 978-606-8332-29-1
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi, “Baccalaureate – Problems – Tests – Topics – 2010 – 2013”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2012 ISBN 978-606-8332-28-4
- Daniel Sitaru, “Hipercomplex and quaternionic geometry”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2013
ISBN 978-606-8332-36-9
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: “Algebra Basis”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2013
ISBN 978-606-8332-45-1
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: “Mathematical Lessons”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2013
ISBN 978-606-8332-47-5
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuţi: “Basics of mathematical analysis”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2014
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuți: “Mathematics Olympics”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2014
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuți, Giugiuc Leonard, Diana Trăilescu -“Inequalities”, Ecko – Print Publishing, Drobeta Turnu Severin, 2015
ISBN 978-606-8332-59-8
- Radu Gologan, Daniel Sitaru, Leonard Giugiuc : “300 Romanian Mathematical Challenges”- Publishing House Paralela 45,
Pitesti-2016-ISBN 978-973-47-2270-9
- Daniel Sitaru :“Math Phenomenon”, Publishing House Paralela 45,
Pitesti-2016-ISBN 978-973-47-2271-6
- Daniel Sitaru : “Algebraic Phenomenon”, Publishing House Paralela 45, Pitesti-2017-ISBN 978-973-47-2523-6
- Daniel Sitaru :”Murray Klamkin’s Duality Principle for Triangle Inequalities”-The Pentagon Journal-Volume 75 NO 2-Spring 2016
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuți: “Generating Inequalities using Schweitzer’s Theorem”-CRUX MATHEMATICORUM-Volume 42, NO1-January 2016
- Daniel Sitaru, Claudia Nănuți: “A “probabilistic” method for proving inequalities”-CRUX MATHEMATICORUM-Volume 43, NO7-September 2017
37.”Romanian Mathematical Magazine”-Interactive Journal-www.ssmrmh.ro
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 29353
Forumul www.mateinfo.ro a fost reactivat. Trebuie doar să vă înregistrați și să postați o problemă pentru a primi o idee de rezolvare. În limita timpului disponibil, câțiva profesori voluntari că vor ajuta .
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 28372
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a anunțat că săptămâna viitoare Guvernul va aloca, printr-o Hotărâre, banii obţinuţi de cadrele didactice prin sentinţe judecătoreşti. Pop a precizat că, în unele judeţe, profesorii vor primi banii integral, iar în altele în proporţie de 90 la sută.
”Toţi profesorii din România îşi vor primi salariile sau şi-au primit salariile şi toţi profesorii din România îşi vor primi peste 90 la sută dintre sentinţe, sentinţe care nu erau prinse în buget la începutul anului. Am făcut rectificare de buget. Inclusiv săptămâna viitoare, printr-o Hotărâre de Guvern, vom da din fondul de rezervă al Ministerului Educaţiei Naţionale şi din economiile pe care le-au realizat anumite inspectorate şcolare, vom redirecţiona toţi banii către plata sentinţelor judecătoreşti. Vor fi judeţe în care aceste sentinţe se vor achita sută la sută, dar vor fi judeţe în care se vor achita în jur de 90 la sută, în funcţie de cum şi-au programat bugetul. Dar toţi profesorii vor lua, pe lângă drepturile salariale, aproape integral şi sentinţele judecătoreşti” a afirmat Liviu Pop, la Vălenii de Munte, în judeţul Prahova.
EL a mai spus că Ministerul Educaţiei va asigura şi plata dobânzilor prevăzute în sentinţele judecătoreşti obţinute de profesori.
”Dobânzile, pentru că sunt foarte mulţi profesori care au câştigat în instanţă plata dobânzilor de către inspectoarele şcolare sau de către consiliile locale sau de către unităţile şcolare, toate aceste dobânzi le-am preluat noi, Ministerul Educaţiei, Guvernul României şi le plătim din bugetulde stat, adică am luat presiunea de pe autorităţile locale” a mai spus Pop.
Ministrul a precizat că prin ordonaţă de urgenţă s-au făcut modificări şi în ceea ce priveşte modul în care vor fi alocaţi banii de la bugetul central pentru plata cadrelor didacticede anul viitor. Citiți tot articolul pe: http://www.puterea.ro/educatie/liviu-pop-anunt-pentru-profesori-incepe-plata-banilor-datorati-162248.html
- Detalii
- Categorie: Știri din educație 2024 - 2025
- Accesări: 26178
Când e vorba de luat, statul ia cu două mâini, în schimb atunci când vine rândul să dea…ne oferă doar amânări. Așa s-a întâmplat și cu propunerea de acordare a 500 de euro, ca bani de educație, copiilor născuți după data de 9 februarie 2011. Deși ar fi trebuit virați în conturi special create pentru elevi încă din 2013, banii nu vor fi dați nici în 2018.
Autoritățile au tot amânat aplicarea prevederii legale care ar fi fost un stimulent important atât pentru copii, cât și pentru părinți. Cea mai recentă hotărâre în acest sens a fost publicată pe 7 decembrie în Monitorul Oficial.
Următoarea dată probabilă de aplicare a deciziei ar fi 2019, dacă demnitarii nu vor hotărî și atunci o nouă amânare. Cei 500 de euro vor fi depuși de autorități, în baza certificatului de naștere, într-un "cont pentru educație permanentă", deschis la Trezoreria Statului, pe numele copilului, de către părinți, împuternicitul acestora sau reprezentantul legal. Copilul, cel care va fi titularul contului, va fi singura persoană care va putea să retragă sume, începând de la vârsta de 16 ani și cu acordul expres al părinților. Sumele depuse de stat vor putea fi completate și de depuneri ale părinților, iar depozitele vor beneficia de o dobândă anuală din bugetul statului.
Propunerea este bună, doar că practica ne „omoară“ și de această dată!
Pagina 13 din 19