FaceBook  Twitter  
FaceBook  Twitter  

calendar

Calendar Simulare Evaluare Națională 2017

13 martie 2017 - Limba și Literatura Română - proba scrisă 

14 martie 2017 - Limba și Literatura Maternă - propa scrisă 

15 martie 2017 - Matematică - proba scrisă 

31 martie 2017 - Afișarea rezultatelor

 

 

Calendar Simulare BAC 2017

13 martie 2017 - Limba și Literatura Română - proba scrisă 

14 martie 2017 - Limba și Literatura Maternă - propa scrisă 

15 martie 2017 - Proba obligatorie a profilului - proba scrisă 

17 martie 2017 - Proba la alegere a profilului și specializării

31 martie 2017 - Afișarea rezultatelor

 

FaceBook  Twitter  

maran pop

 

Liviu Marian Pop, numit secretar de stat la Ministerul Educatiei de premierul Grindeanu, potrivit AGERPRES.

De asemenea, prim-ministrul Grindeanu a decis sa o elibereze pe Monica-Cristina Anisie din functia de secretar de stat la Ministerul Educatiei Nationale. 

 

 

 

Câteva date despre C.V.-ul domnului Liviu Marian Pop 

Pop Liviu Marian

Data naşterii 10.05.1974

Experienţa profesională

  • Perioada 1996-2012 profesor matematică – Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”/Liceul Teoretic Bogdan Vodă/Grupul Şcolar „C.D. Neniţescu”/Şcoala generala nr. 7, Vişeu de Sus/Şcoala generala nr. 2, Ruscova, Maramureş
  • Perioada Ianuarie 2004- mai 2012 Preşedinte/Sindicatul Liber din Învăţământ Maramureş
  • Perioada Decembrie 2007 – mai 2012 Secretar General/ Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ
  • Perioada 2008- mai 2012 Membru în Comisia de Dialog Social la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării
  • Perioada 2008- mai 2012 Vicepreşedinte Colegiu Central de Disciplină la nivelul MECTS

Educaţie şi formare

  • Perioada 2007-2009 Curs postuniversitar de specializare – informatică/ Universitatea de Nord, Baia Mare,
  • Perioada 2005-2006 Masterat Management educaţional/ Universitatea „Vasile Goldiş” Arad, Facultatea de Ştiinţe Economice
  • Perioada 1992 – 1996 Licenţă matematică/ Universitatea Babeş – Bolyai din Cluj Napoca, Facultatea de Matematică şi Informatică
  • Perioada Octombrie 2005 – martie 2006 Programe de formare continuă şi dezvoltare continuă a personalului didactic cu funcţii de conducere din învăţământul preuniversitar „STAR MANAGER”
  • Perioada 2006 Certificat ECDL Complet – ECDL Core Certificate/ ECDL Romania SA
  • Perioada 1996 Absolvire Seminar Pedagogic Universitar, Psihologie educatională, Pedagogie, Metodica predării specializării/ Universitatea „Babes Bolyai” din Cluj Napoca
  • Perioada 2006-2008 Certificat de acordare a gradului didactic I/ Matematică/ Universitatea Babeş – Bolyai din Cluj Napoca
  • Perioada 2001-2003 Certificat de acordare a gradului didactic II/ Matematică/ Universitatea Babeş – Bolyai din Cluj Napoca, Facultatea de Matematică şi Informatică
  • Perioada 1997-1998 Certificat de acordare a gradului definitiv/ Matematică/ Universitatea Babeş – Bolyai din Cluj Napoca
  • Perioada 2008-2011 Certificat de absolvire MMPS si MECI/ Formator/ Delegat sindical naţional/ Competenţe sociale şi civile/ Manager de proiect/ Managementul şi asigurarea calităţii educaţiei in învăţământul preuniversitar
  • Perioada 2008-2011 Calificarea / diploma obţinută Certificate: Revendicări şi negocieri locale/ Managementul conflictului/ Formator/ Audit şi Legislaţie şcolară/ Descentralizarea în ţările europene/ Comunicare internă şi externă/ Instruire responsabili organizare sindicală/ Reprezentarea membrilor de sindicat în relaţia cu angajatorul, patronatul/ Perfecţionarea profesională sindicală/ Implementarea de noi servicii sindicale
  • Perioada iulie 2011 – Calificarea Specialist în activitatea de Lobby
 
Sursa C.V.: http://liviumarianpop.ro/
FaceBook  Twitter  
Data publicării: 
04 Ian 2017

edu roMinistrul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mircea Dumitru, a dat publicității în 4 ianuarie, raportul de activitate la finalul celor șase luni de mandat în această funcție. 

Astfel, în sectorul preuniversitar, principalale obiective au fost profesionalizarea managementului școlar, prin organizarea concursului național pentru ocuparea funcțiilor de directori/directori adjuncți din unitățile de învățământ, respectiv adoptarea unor măsuri cu puternic impact în ceea ce privește combaterea abandonului școlar: politici de desegregare, decontarea integrală a navetei elevilor, asigurarea manualelor școlare gratuite pentru elevii din ciclul superior al liceului și consolidarea învățământului profesional dual.

În învățământul superior au fost adoptate măsuri privindfuncționarea și evaluarea școlilor doctorale, demers necesar pentru recredibilizarea cercetării științifice din universități, dar și standardele minimale necesare și obligatorii pentru accesul la titlurile și funcțiile academice. De asemenea, au fost constituite și relansate consiliile consultative ale ministerului: CNATDCU, CNCS, CNECSTDI, CNSPIS etc. În domeniul cercetării s-a urmărit profesionalizarea managementului institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, dar și lansarea/derularea competițiilor din Programul Național CDI 2015-2020.

Un capitol distinct al raportului îl constituie sintezaordonanței de urgență a cărei menire a fost eliminarea unor blocaje din educație și creșterea calității în învățământ. Au fost reglementate astfel modalitatea de susținere a examenului de definitivat, echivalarea gradului didactic I pentru mai multe categorii de personal didactic și funcționarea învățământului special integrat în învățământul de masă. În ceea ce privește învățământul superior, ordonanța de urgență a completat cadrul normativ astfel încât senatele universitare să poată înființa duble specializări prin alăturarea a două programe de studiu deja acreditate și a prelungit acreditarea școlilor doctorale până la sfârșitul anului universitar 2016-2017. OUG a legiferat și eliminarea vidului legislativ privind asigurarea calității în învățământul superior prin prin modificarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației.

Am publicat astăzi raportul activității mele la Ministerul Educației. Mi-am dedicat cele șase luni de mandat unor proiecte în care cred și acum și care, toate, au urmărit să facă din școala românească spațiul în care fiecare dintre noi ar dori să își educe copiii. Cred că, noi, adulții, le suntem datori cu toate aceste lucruri: sinceritate, muncă onestă, respect față de ceilalți, verticalitate, respect față de reguli și lege. Sunt lucruri pe care, poate, aș fi putut să le fac mai bine. Alte proiecte ar fi necesitat, poate, mai multă atenție. Pentru schimbări mari, de substanță, este însă nevoie de mai mult timp.

Mulțumesc tuturor colaboratorilor din Ministerul Educației pentru toate proiectele pe care le-am dus împreună. Mulțumesc, deopotrivă, colegilor din Guvern și Premierului, pentru echipa pe care am reușit să o consolidăm în această perioadă. Mulțumesc tuturor acelora care ne-au fost alături în toată această perioadă.

Vom schimba România dacă educația va reuși să formeze minți deschise, cu valori profunde, oameni care să construiască, să fie dispuși să își asume nu doar victorii, dar și eșecuri. Pentru asta, vă invit pe toți să rămâneți implicați, să urmăriți tot ceea ce se întâmplă în educație, să fiți parteneri pentru schimbarea în bine”, a declarat ministrul Mircea Dumitru.

Raportul de activitate

 https://www.edu.ro/sites/default/files/Raport_activitate_MENCS_Mircea_Dumitru.pdf.

Sursa: edu.ro

BIROUL DE COMUNICARE

FaceBook  Twitter  

Pavel Nastase - ministrul educatiri

Pavel Năstase a fost rector al ASE în perioada 2012-2014. El predă informatică de gestiune, având la bază pregătire de analist şi programator.

Profesorul universitar a absolvit ASE şi Facultatea de Matematică şi şi-a luat doctoratul în 1986 tot la ASE cu specializarea Calcul economic şi cibernetică economică.

Pavel Năstase a fost de acord cu simplificarea subiectelor la Bacalaureat pentru specializarea Tehnologic, o măsură controversată şi luată fără dezbatere publică, în Guvernul Ponta.

FaceBook  Twitter  
medalie aur

Concursul național de dezbateri „Tinerii dezbat” va avea statut de olimpiadă națională. Iniţiat în anul 2009 de Ministerul Educaţiei şi partenerii săi, sub forma unui concurs naţional de dezbateri oratorice, competiția își va schimba statutul, în acest sens fiind aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a Olimpiadei naționale de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat”.

Decizia vizează cultivarea unei atitudini critice, logice și raționale în rândul unui număr cât mai mare de tineri, precum și conştientizarea valorilor cetăţeniei active şi democratice, prin înţelegerea realităţilor sociale, susținerea dialogului interetnic și a nondiscriminării, dezbaterea argumentată şi exersarea atitudinii tolerante şi deschise faţă de diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate, de gen etc., care pot constitui bariere în comunicare.

Publicul-țintă este format din elevii de liceu, fiecare unitate de învățământ având dreptul să înscrie echipe compuse din 3 elevi la două secțiuni: începători și avansați. La secţiunea „începători” liceele pot participa doar cu echipe compuse din elevi care, până la data înscrierii în concurs, nu au mai participat la nicio competiţie de profil. Secţiunea „avansaţi” este deschisă celor cu experienţă competiţională anterioară, însă liceele se pot înscrie doar dacă au echipe și la prima secțiune.

Un obiectiv important al Ministerului Educației, vizat în sprijinul organizării și desfășurării olimpiadei, este formarea cadrelor didactice care vor antrena echipele participante. Astfel, cu sprijinul partenerilor, vor fi organizate sesiuni de formare în domeniul dezbaterilor dedicate profesorilor coordonatori.

Prima ediție a Olimpiadei naționale de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat” se va desfășuraîn acest an școlar.

sursa: edu.ro